ترندهای دکوراسیون خانه در سال 2023

اگر شما فردی هستید که به دانستن ترند ها در زمینه دکوراسیون علاقه مند هستید و دکوراسیون خود را سالیانه تغییر می دهید، زمان آن است که دکوراسیون منزل خود را برای سال جدید به روز کنید. سال جدید آغاز می شود و درست همانطور که کمد لباس خود را با اکسسوری ها، شاید چند کفش یا یک کت جدید تازه می کنید، فضای داخلی ما نیز می تواند از تغییراتی بهره مند شود. نو شدن همیشه هیجان انگیز است.

خانه‌های ما ترکیبی است که دائماً در حال تکامل از همه چیزهایی است که دوست داریم، همانطور که باید باشند. بنابراین، مانند روندهای مد فصل جدید، ترندهای دکوراسیون خانه ما را وسوسه می کنند تا خانه های خود را به روز کنیم، نه اینکه آنها را به طور کامل تغییر دهیم.

از ترندهای اتاق نشیمن گرفته تا ترندهای کاغذ دیواری و رنگ آمیزی، راه های ساده زیادی برای به روز رسانی فضای شما برای سال جدید وجود دارد.

ترندهای دکوراسیون خانه 2023


جای تعجب نیست که ترندهای پیش بینی شده در سال 2023 همه در مورد گرد هم آوردن افراد و ایجاد خاطرات شاد با سرگرمی در خانه هستند یا به عبارتی استفاده کامل از پتانسیل هر اتاق. پایداری با مواد بازیافتی و محصولات خاص از دیگر نکات کلیدی در نظر گرفته شده است.

اگر می‌خواهید درک کلی خوبی از آنچه در سال 2023 باید به آن توجه کنید داشته باشید، در اینجا 10 مورد برتر ذکر شده است…

ترند 1. سرگرمی در خانه

اعتبار تصویر: Future PLC


با بازگشت زندگی به حالت عادی، به نظر می رسد که سرگرم شدن دوستان و خانواده محبوب تر شده است تا امکانی ایجاد شود که ماندن در خانه مانند بیرون رفتن جذاب شود.

مت سیبری، رئیس بخش خانه در پینترست انگلستان تایید می کند، که متوجه افزایش 25 درصدی برای “میزهای غذاخوری” در پینترست شده است. او توضیح می دهد: «مردم به قصد سهیم شدن و به اشتراک گذاشتن وعده های غذایی آشپزی می کنند.»

اکنون بهترین زمان برای به روز کردن خانه خود با ایده های جدید و شیک اتاق ناهارخوری مدرن و سرمایه گذاری بر روی بشقاب ها و لیوان هایی است که به آن ها علاقه داشتید.

ترند 2. مرکز آسودگی و راحتی

اعتبار تصویر: Wayfair


در سال 2022 ما شاهد ترند شدن خطوط نرم و متریال های راحت بودیم و این روند در سال 2023، با تمرکز بر آرامش در خانه با مبلمان نرم و دلپذیر ادامه خواهد داشت. سارا اوسالیوان از جان لوئیس می‌گوید: «ما فضاهای آرام و احیاگری را خواهیم دید که از متریال و بافت‌های طبیعی زیبا استفاده می‌کنند.» “بوکله(نوعی پارچه) جایی نمی رود!”

اشکال کروی و لبه های گرد در مبلمان و نورپردازی و حتی در آثار هنری و روی فرش نیز محبوب خواهند بود.

نادیا مک کوان هیل، مشاور شرکت وی فر می‌گوید: «پس از بیش از دو سال آشفتگی، ما به دنبال آسایش و آرامش برای خانه‌های خود هستیم.» راحتی در سال 2023 کلیدی خواهد بود.

ترند 3. رنگ Viva Magenta

اعتبار تصویر:  Furniture and Choice


مرجع جهانی، پنتون، رنگ سال خود را برای سال 2023 اعلام کرد Viva Magenta (پنتون 1750-18). این رنگ قرمز پررنگ فوق العاده قرار است جسارت را به دکوراسیون شما اضافه کند.

گفته شده این رنگ خوش بینی و شادی و همچنین انعطاف پذیری و تفکر بیرون از جعبه را برای ایجاد دنیایی بهتر به تصویر می کشد.

Leatrice Eiseman، مدیر اجرایی پنتون می‌گوید: «در این عصر فناوری، ما به دنبال الهام گرفتن از طبیعت و آنچه واقعی است هستیم. Viva Magenta از خانواده قرمز می‌آید و از رنگ قرمز کچینل (رنگیزه ای که از حشره ای به همین نام به دست می آید) الهام گرفته شده است، یکی از با ارزش‌ترین رنگ‌های متعلق به خانواده رنگ‌های طبیعی و همچنین یکی از قوی‌ترین و درخشان‌ترین رنگ‌هایی که جهان شناخته شده است.»

ترند 4. میز کار تیره و بافت دار

اعتبار تصویر:  Future

مدتی است که همه چیز در مورد آشپزخانه های سبک و طبیعی با ایده های میز کار آشپزخانه است، اما امسال شاهد تغییراتی در سطوح سیاه و تیره هستیم که جلوه بیشتری پیدا می کنند. ارائه کنتراست ظریف و چشمگیر از طریق یک میز کار تیره به یک آشپزخانه عمدتاً سفید، روشن و خنثی یا در آشپزخانه ای با کابینت های رنگی، به زیبایی کار می کند.

در مورد اسلب تمام مشکی مطمئن نیستید؟ به جای آن یک بک اسپلش تیره که با خطوط سفید پر شده است امتحان کنید تا ظاهری الهام گرفته از سنگ مرمر طبیعی داشته باشید.

مور کریشر، رئیس طراحی در Caesarstone می‌گوید: سطوح تیره و مات که عمق و بافت را اضافه می‌کنند، محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند. “در ماه های اخیر، ما شاهد تعداد فزاینده ای از مشتریان بوده ایم که سطوح تیره را انتخاب می کنند.”

ترند 5. اتاق های اضافی چند منظوره

اعتبار تصویر: Future PLC


در حالی که اتاق خواب ها در طول همه گیری کرونا تبدیل به دفتر کار شدند، به نظر می رسد که در سال 2023 به جای آن میزهایی را در اتاق خواب های اضافی یا قسمت هایی از نشیمن میبینیم.

اگر اتاق اضافی در خانه داشته باشید، امسال قرار است چند منظوره باشد، جستجوی عبارت «دفتر خانگی با مبل تختخواب‌شو» نسبت به سال گذشته 70 درصد افزایش داشته است. داشتن چنین فضایی به میزبانی از مهمانانی که قصد اقامت چند روزه در منزل شما داشته باشند کمک میکند در عین حال که در سایر مواقع یک فضای کاری در خانه دارید.

اگر به یک میز در اتاق خواب خود نیاز دارید، پس تنها نیستید، انتخاب میزهای آرایشی که می توانند به عنوان میز کار نیز عمل کنند می تواند در یک انتخاب به صرفه برای شما کمک کننده باشد.

کیت آشر، مشاور ارشد ترند در Trend Bible ، می‌گوید:«میزهای کار مخفیانه یک گزینه عالی هستند و با یک پرده یا یک در می‌توانید برای افزایش آرامش از آن برای بستن فضای اداری خود در پایان روز کاری استفاده کنید.»

ترند 6. کامل نبودن (استفاده از آیتم هایی که زیبایی آنها ماحصل نقص و ایراد آنها است)

اعتبار تصویر: Future PLC

سرنخ در نام این ترند است، همه چیز در مورد پایداری و استفاده از چیزهایی است که دوست داریم – حتی اگر معیوب باشند – و استفاده مجدد از آنها. خواه این به معنای خرید مبلمان دست دوم برای به روز کردن فضا و خانه باشد، یا به برخی از آیتم های خود یک ظاهر جدید بدهید، مهم این است که وسایل قدیمی را بردارید و آن را به روش خودتان هرچند که ناقص باشد، کامل کنید.

مریان کارترایت، رئیس طراحی Graham and Brown، می‌گوید: «در حالی که به سال 2023 می‌رویم، انتظار داریم که میل به تزئین با در نظر گرفتن پایداری همچنان رواج داشته باشد.»

ما فضاهای داخلی را خواهیم دید که گرایش به کامل نبودن را در بر می گیرند، کیفیت طراحی را شاهد خواهیم بود که نقص اشیاء یا آثار هنری پنهان قبلی را با بازگرداندن زیبایی آنها و دادن جانی دوباره به آنها تجلیل می کند. این ایده که ما می‌توانیم هویتی منحصر به‌فرد را با تطبیق مواد قدیمی و جدید و بازآفرینی گذشته دوست‌داشتنی ایجاد کنیم، چیزی است که پیش‌بینی می‌کنیم در طراحی داخلی مدرن شاهد آن باشیم.

ترند 7. فضاهای اجتماعی

اعتبار تصویر:Future PLC / David Giles


با صرف زمان بیشتر در داخل خانه و تمرکز بر سرگرمی و معاشرت در اتاق نشیمن، امسال شاهد شجاعت بیشتری در انتخاب های داخلی خود هستیم و همچنین پیش بینی میشود صندلی ها و مبل های راحت تر برای معاشرت های طولانی بیشتر محبوب شوند.

کیت آشر در Trend Bible می‌گوید: «در اتاق نشیمن سال 2023، ظاهرهای متفاوتی وجود خواهد داشت، اما آنچه مسلم است این است که ما اعتماد به نفس و زیبایی‌شناسی فردگرایانه‌تری را برای افرادی که سلیقه‌ و خواسته‌های شخصی خود را رعایت می‌کنند، شاهد خواهیم بود چراکه این افراد کمتر از قضاوت می ترسند و فضایی را ایجاد می کنند که صرفاً برای آنها باشد.»

با این کار نیاز کمتری به هماهنگی هر قطعه وجود دارد. مت سیبری از پینترست می‌گوید: «ما همچنین فضاهایی را تغییر می‌دهیم که افراد بتوانند استراحت کنند. چهارپایه، صندلی راحتی یا مبل، به آنها این امکان را می‌دهیم که متناسبت با راحتی افراد جابجا شود.»

مبل های مدولار نیز در سال گذشته محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند، زیرا شکل چند منظوره آنها برای استراحت عمومی مناسب است. سارا اوسالیوان در John Lewis می‌گوید: «آن‌ها(مبل های مدولار) صندلی‌های اضافی ارائه می‌دهند که برای میزبانی از مهمانان عالی است. اتاق‌های نشیمن ما باید راحت باشند. آنها می‌توانند به ما کمک کنند تا بدون به خطر انداختن سبک و شخصیت(فضا)، آسودگی و آرامش داشته باشیم.»

ترند 8. اتاق های ارزشمند برای پست کردن در اینستاگرام

اعتبار تصویر: Carpetright


ما شاهد بوده ایم که به لطف پلتفرم هایی مانند اینستاگرام، فضاهای داخلی پرشکوه تر و جسورانه تر می شوند، اما برای سال 2023 شاهد روندی هستیم که واقعاً طرح های جسورانه را در آغوش می گیرند و کار هایی باشخصیت منحصر به فرد ایجاد می کنند که آماده برای خودنمایی هستند.

بنابر گفته های Carpetright، “بولد، چشم نواز، پر از طرح ورنگ بودن، باعث میشود این ترند به طور غیر منتظره ای با سبک کلاسیک مخلوط شود و با آن کنار بیاید!”

از میله‌های چوبی رترو و چهارپایه‌های میله‌ای با طرح پلنگی گرفته تا فرش‌های معمولی و لوسترهای بزرگ، این فضای داخلی نمونه‌ای عالی از پخش شدن الگو، رنگ‌های متضاد وطراحی تاثیرگذار در یک سطح است که می‌توانید امسال انتظار داشته باشید.
اجازه دهید در آنچه دوست دارید افراط کنید و در انتخاب های خود شجاع باشید.

ترند 9. امواج

اعتبار تصویر: Sofology


در سال 2022 شاهد افزایش تقاضا برای شکل‌های دالبری بودیم و نه تنها این روند به اتمام نرسید، بلکه در سال 2023 نیز در حال تکامل است. شکل‌های موجی و رنگ‌های دریا با الهام از خط ساحلی در صحنه هستند. و متوجه این امواج روی همه چیز خواهید شد، از پایه‌های لامپ و پایه‌های مبلمان گرفته تا میز و نقوش کوسن.

به دکوراسیون خود رنگ‌های رویایی آبی و سبز اقیانوسی را اضافه کنید و در این صورت طرحی به روز برای خود ایجاد کرده اید که آرام‌بخش و راحت است.

ترند 10. استراحت در حمام

اعتبار تصویر: BC Designs


سلامتی در سال گذشته یک کلمه کلیدی بزرگ بوده است و با افزایش افرادی که می‌خواهند برای خود وقت بگذارند و به یک مکان خصوصی عقب نشینی می‌کنند تا بتوانند مراقبت از خود را انجام دهند، و چه مکانی بهتر از حمام برای استراحت؟

مت سیبری از پینترست می‌گوید: با ادامه روند تمایل به یک استراحتگاه سلامتی گرمسیری در خانه، دوش گرفتن به عنوان یک مراسم آرامش‌بخش به جایگاه واقعی خود ارتقا یافته. ما به طور خاص این را دیده‌ایم که مردم به دنبال الهام از «حمام لوکس» و «خوش بو کننده بدن» هستند.

اما در مورد دکوراسیون حمام چطور؟ روند حمام برای سال 2023 چگونه تغییر می کند؟ سارا اوسالیوان از جان لوئیس می‌گوید: «افزودن شخصیت به حمام بدون صرف هزینه‌های زیاد، مانند تزریق رنگ و طرح از طریق حوله‌های حمام و تعویض لوازم جانبی مانند نگهدارنده رول و گزینه‌های ذخیره‌سازی، کار بزرگی خواهد بود».

در مورد یراق آلات و شیر ها، با دور شدن از رنگ‌های خاکستری در خانه، شاهد دور شدن از رنگ‌های کرومی نیز خواهیم بود. روکش‌های مشکی مات مدرن‌ترین به‌روزرسانی‌ها را برای تکمیل رنگ‌های تند ارائه می‌کنند، یراق های طلایی نیز سایه‌ای مکمل به رنگ‌های بژ طبیعی ارائه می‌دهد. سینک های رنگی نیز در حال بازگشت هستند.

روند کلیدی دکوراسیون برای سال 2023 چیست؟


روند کلیدی دکوراسیون قطعاً این است که جسورتر و رساتر از همیشه باشیم، زیرا ما دوباره با دنیایی که سال گذشته احساس می کردیم به روی ما بسته شده ارتباط برقرار می کنیم. انتخاب‌های رنگی جسورانه‌تری داشته باشید، طرح های بیشتری را در آغوش بگیرید، اگر باعث خوشحالی شما شد، سبک‌های خود را با هم ترکیب کنید واز آیتم های غیرمنتظره لذت ببرید.

از آنجایی که پایداری همچنان در خط مقدم ذهن افراد برای سال 2023 قرار دارد، هنگام به روز رسانی خانه خود انتخاب های آگاهانه تری داشته باشید و از استفاده مجدد، بازیافت و تصویر سازی مجدد مواردی که ممکن است قدیمی به نظر برسند نترسید، شاید شما آیتم عالی برای تازه کردن خانه خود را داشته باشید، که در یک کمد پنهان شده است. اگر نه، این بهانه عالی برای دیدار با خانواده و استفاده از لوازم آنهاست!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *