برنامه ریزی موفق برای بازسازی خانه

می دانید که می خواهید خانه خود را بازسازی کنید، اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ این تنها مشکل شما نیست، بسیاری از صاحبان خانه بدون هیچ سرنخی از آنچه که باید انتظار داشته باشند، به دنبال برنامه ریزی برای بازسازی خانه هستند. بدون آماده سازی، روند بازسازی خانه می تواند پر از ناامیدی باشد، زیرا بر خلاف ساخت یک خانه جدید، شما از یک زمین خالی شروع نمی کنید. ممکن است هزینه ها و مسائل پیش بینی نشده ای وجود داشته باشد که فرآیند را پیچیده می کند. بنابراین قبل از اینکه در پیچ و خم مسیر نوسازی قدم بردارید، در مقاله حاضر نکاتی وجود دارد که کمک می کند بدانید برای بازسازی خانه از کجا شروع کنید.

هدف نهایی خود را بشناسید

قبل از اینکه تصمیم بگیرید که چقدر بازسازی کنید، باید بدانید که هدف نهایی شما چیست. آیا در حال بازسازی هستید تا ارزش فروش مجدد خانه خود را افزایش دهید یا سال ها در این مکان خواهید ماند؟ قبل از شروع، وضعیت محله خود را در نظر بگیرید و بدانید کدام نوسازی بازگشت سرمایه خوبی است و کدام یک برای منطقه بیش از حد در نظر گرفته می شود. داشتن یک برنامه مشخص برای آینده به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که پروژه خود را تا چه حد عمیق پیش ببرید.

میزان بودجه را تعیین کنید

دانستن بودجه و پایبندی به آن یکی از مهم ترین بخش های برنامه ریزی بازسازی است. به خاطر داشته باشید که برای هر گونه هزینه غیرمنتظره و هزینه های جانبی مانند هزینه غذا خوردن در بیرون از خانه یا حتی یک یا دو شب اقامت در هتل، یک بودجه اضطراری در نظر بگیرید. می‌توانید یک نوسازی پیشرفته داشته باشید، اما شاید تنها چیزی که نیاز دارید چند ارتقاء ارزان قیمت باشد که خانه شما را گران‌تر و مرتب تر نشان دهد. قبل از بلند کردن چکش، تحقیق کنید و از میزان بودجه خود اطمینان حاصل کرده برای آن برنامه ریزی کنید.

برنامه خود را با تقویم مطابقت دهید

اگر برای یک رویداد یا تعطیلات خاص امیدوار به یک خانه جدید هستید، مطمئن شوید تاریخ پایان بازسازی با آن مطابقت دارد. حتماً در پایان چند هفته تا یک ماه برای تمیز کردن فضاها در نظر بگیرید تا در صورت ایجاد تاخیر در برنامه از ناامیدی جلوگیری شود.

از تجربه سایرین استفاده کنید

زمانی را برای گپ زدن با دوستان، خانواده و همسایگان در مورد کارهای نوسازی که انجام داده اند و چالش هایی که در طول این فرآیند با آنها مواجه شده اند اختصاص دهید. داشتن انبوهی از اطلاعات از صاحبان خانه که در جای شما بوده اند می تواند در فرآیند برنامه ریزی بسیار ارزشمند باشد و این اطلاعات ممکن است برنامه نهایی شما را تغییر دهد.

لوازم را بسته بندی کنید

برای اینکه هر فضایی را تا حد ممکن ساده تر کنید، وسایلی را که در منطقه نوسازی قرار دارند، مرتب،بسته بندی یا جابجا کنید. برای بازسازی کل خانه، در نظر بگیرید که یک قفسه خارج از سایت یا انباری در نزدیکی محل اجاره کنید تا تمام وسایل خود را در طول فرآیند ایمن و تمیز نگه دارید.

روال کار را در نظر بگیرید

اگر شما یک متخصص باتجربه هستید، احتمالاً در رفع اختلالات بازسازی خانه خوب هستید. با این حال، اگر برای هر بخشی از کار یک پیمانکار استخدام کرده اید، مطمئن شوید که روال روزانه خود را روشن کرده اید و با پیمانکار زمان شروع و پایان را تعیین کنید.

از بچه ها محافظت کنید

بازسازی خانه یک راه عالی برای درگیر کردن بچه ها در کارهای خانوادگی است، اما برای بچه های خیلی کوچک می تواند خطرناک باشد. مطمئن شوید که دروازه های ایمنی کودک، پوشش های ایمنی الکتریکی را نصب کنید و ابزارهای تیز را دور از دسترس بچه های کنجکاو قرار دهید.

حیوانات خانگی را فراموش نکنید

هرج و مرج موقت یک خانه در حال بازسازی می تواند در بهترین زمان برای ساکنان انسانی خانه استرس زا باشد، چه برسد به اعضای خانواده چهار پا. هنگام بازسازی خانه، ایمنی و مراقبت از حیوانات خانگی خود را در نظر بگیرید، که می تواند به معنای داشتن یک عضو خانواده یا دوست در حین انجام کار باشد.

برنامه ریزی برای خاموشی ها

اگر خانه شما فاقد شیرهای قطع لوله کشی در منطقه ای است که روی آن کار می کنید، ممکن است مجبور شوید آب را در شیر اصلی ببندید. از قبل برنامه ریزی کنید و ظروف آب را در یخچال برای نوشیدن، روی پیشخوان برای پخت و پز قرار دهید و سطل های آب برای توالت در دسترس داشته باشید.

یک فهرست اصلی بسازید

برای داشتن بیشترین شانس موفقیت و کمک به فرآیند بودجه بندی، یک چک لیست اصلی از موارد مورد نیاز خود تهیه کنید، از وظایف اداری مانند مجوزها گرفته تا غلطک های رنگ. جدا کردن فهرست بر اساس اقلامی که دارید و مواردی که باید خریداری کنید مفید است. در مورد ابزارها، تهیه یک لیست می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام ابزار را می توانید اجاره کنید تا در هزینه ها در مقابل خرید جدید صرفه جویی کنید.

مجوزها را دریافت کنید

بسیاری از صاحبان خانه دریافت مجوز ساخت و ساز را به عنوان یک سردرد غیر ضروری می دانند که می تواند روند بازسازی را کند کند، اما مجوزها در بیشتر موارد بخشی ضروری از روند هستند که اگر در وهله اول دریافت نشده باشند، می توانند باعث دوباره کاری شوند. مجوزهای ساختمانی برای اطمینان از اینکه بازسازی خانه شما الزامات ساختاری و ایمنی آتش نشانی را برآورده می کند ضروری است و بازرسان در اکثر حوزه های قضایی می توانند شما را وادار کنند فضاهای غیر منطبق را از تخریب کنید. اگر به دنبال فروش خانه خود هستید این مسئله می تواند دردسر ایجاد کند. همیشه توصیه می شود که از قبل اطمینان حاصل کنید که روند مجوز دنبال می شود.

یک منطقه بدون بازسازی برنامه ریزی کنید

قبل از شروع همه آشفتگی های بازسازی، خوب است که یک منطقه بدون نوسازی را برای خانواده خود تعیین کنید تا در آرامش بیشتری دور هم جمع شوند. مطمئن شوید که همه چیزهایی را که نیاز دارید، مانند کتری یا مایکروویو در این مکان باشد، بنابراین یک فضای کاربردی برای جمع آوری، غذا خوردن یا استراحت در پایان روز داشته باشید.

برنامه پاکسازی

پس از یک روز طولانی بازسازی، می‌تواند وسوسه انگیز باشد که فقط چراغ را خاموش کنید و آشفتگی را برای فردا بگذارید. متأسفانه، این کار می تواند باعث تاخیر، گم شدن ابزار و گیج شدن بیشتر در طول مسیر شود. مطمئن شوید که زمان کافی در برنامه خود در نظر بگیرید تا در پایان روز فرصت مرتب کردن داشته باشید. خود آینده شما از شما تشکر خواهد کرد!

آب و هوا را بررسی کنید

حتی اگر در حال برنامه ریزی برای بازسازی بهار یا تابستان هستید، برای انجام آن به داشتن آب و هوای عالی فکر نکنید. حتماً پیش‌بینی‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت را قبل از شروع کار بررسی کنید و فعالیت هایی را که نیاز به کار در محیط خارجی دارند، برای روزهایی که بهترین وضعیت را دارند، برنامه‌ریزی کنید. در روزهایی که ممکن است مجبور شوید برق یا سیستم تهویه مطبوع را برای شرایط کاری راحت قطع کنید، گرما و سرما را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که نسبت به تغییرات غیرمنتظره آب و هوا هوشیار هستید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *