دکوراسیون شبی شیک: چگونه می توان این سبک ظریف را به وجود آورد؟

نویسنده پیتون رابینسون
منتشر شده در 5 مه 2021
زمان مطالعه: 6 دقیقه

با پالت تم رنگی آرام، جذابیت وینتیج و خطوط هماهنگ، دکوراسیون شبی شیک انتخابی فوق‌العاده است، اگر می‌خواهید فضای داخلی خود را به فضای دنج با ظرافتی جاودانه تبدیل کنید.
این سبک به ویژه در نیمه دوم دهه 80 و در سراسر دهه 90 محبوبیت زیادی داشت، اما از آن زمان تاکنون دچار سوء تفاهمات رایج شده است.
بنابراین، قبل از بررسی ویژگی‌های اصلی که مشخصه آن هستند، اجازه دهید ابتدا مطمئن شویم که در همان صفحه هستیم!

سبک دکوراسیون شبی شیک چیست؟

شبی شیک یک سبک طراحی داخلی است که تمرکز آن بر مبلمان¬های قدیمی وینتج با حس کهنه¬نما شده یا فرسودگی، وفور رنگ‌های سفید، طرح‌های گلدار و بافت‌های طبیعی است.
میتوان گفت این یک تعادل لذت بخش بین جذابیت دکوراسیون کانتری سبک روستیک و ظرافت نوستالژیک عناصر الهام گرفته از وینتج است.
دکوراسیون شبی شیک از طراحی آنتیک فرانسوی الهام می گیرد، اما برخلاف سبک های دوره ای، بر قرن یا دهه خاصی تمرکز نمی کند برعکس ترکیبی متنوع از مبلمان با ظاهر وینتج و اقلام مختلف را تقویت میکند.

آیا شبی شیک هنوز مد است؟

بله، یک سطل رنگ سفید بردارید و به دنبال تزئینی ترین مبلمان الهام گرفته شده از وینتج باشید، زیرا سبک شبی شیک به استایل¬های مورد استفاده در طراحی داخلی بازگشته است. حتی به لطف چیدمان¬های قابل ستایش شبی شیک مانند آنچه در آپارتمان مری مارگارت در فیلم روزی روزگاری دیدیم، دوباره روی صفحه سینما ظاهر شد.

امروزه، دو راه اصلی برای بازسازی خانه شما به شکل شبی شیک وجود دارد:
اول اینکه عناصر اصلی این دکور را به سنتی ترین شکل خود ترکیب کنید.
و دوم اینکه با انتخاب رویکردی کمتر درهم و برهم و شکل‌های ساده‌تر، حس امروزی‌تری به آن اضافه کنید.
واقعاً بستگی به این دارد که شما شخصاً چه چیزی را ترجیح می دهید.

مهمتر از همه سعی کنید فراتر از روندهای فعلی و اینکه چه چیزی در این سبک است یا نیست فکر کنید، اگر میخواهید از خانه جدید خود به سبک شبی شیک برای سال های طولانی لذت ببرید.

آنچه در مورد سبک طراحی داخلی شبی شیک مورد پسند شما خواهد بود:

آنچدکوراسیون شبی شیک ترکیبی از راحتی و آرامش سبک های داخلی عمدتا روستیک و ظرافت عجیب و غریب سبک فرانسوی و همچنین الهام گرفته از جذابیت سبک وینتج است.
به لطف تمرکز شبی شیک بر رنگ سفید، احساس آرامش و مطبوعی را در فضا به همراه دارد.
این یک سبک زنانه ظریف و لذت بخش است که از نظر زیبایی شناسی دلپذیرترین اتاق ها را به ارمغان می آورد.
ه در مورد سبک طراحی داخلی شبی شیک مورد پسند شما خواهد بود:

چگونه یک طراحی داخلی به سبک شبی شیک و بی‌نقص ایجاد کنیم؟

برای ساختن یک خانه به سبک شبی شیک، در اینجا نکاتی وجود دارد که توصیه می کنیم روی آنها تمرکز کنید.

یک پالت ظریف سفید و پاستلی

انتخاب مناسب پالت دکوراسیون حتی قبل از اینکه چشمان شما یا مهمانان وقت کافی برای تمرکز روی عناصر و ویژگی های خاص داشته باشند، سبک انتخابی شما را نمایان میکند.
رنگ های تیره و اشباع را فراموش کنید! دکوراسیون شبی شیک عمدتاً سفید رنگ است، از عاجی رنگ تا کرم و رنگ‌های سفید گچی. این همچنین باعث ایجاد فضایی مطبوع می‌شود و به شما کمک می‌کند تا گوشه‌ها یا اتاق‌های کوچک‌تر، عریض‌تر از آنچه هستند به نظر برسند (همیشه یک مزیت است).
بدیهی است که یک اتاق کاملاً سفید در نهایت باعث ایجاد احساسی طاقت‌فرسا می‌شود، به همین دلیل است که تعادل آن با سایر رنگ¬هایی که مشخصه این سبک هستند، حیاتی است و به طور دقیق تر منظور همان رنگهای پاستلی هستند.
رنگ های ظریفی مانند صورتی، سبز نعنایی و بنفش کم¬رنگ (اسطوخودوسی) یا آبی روشن را میتوانید امتحان کنید.
سبک ترین روکش های چوبی نیز روش هوشمند دیگری برای ظریف نگه داشتن پالت شما و در عین حال تقویت تأثیر طبیعی آن است.

مبلمان عتیقه، به روز شده یا با ظاهری کهنه

در حالی که مبلمان شبی شیک به یک دهه یا قرن خاصی وابسته نیست، اما باید قدیمی به نظر برسد. حتی می توانیم بگوییم بهتراست هوازده، کهنه نما، فرسوده شده باشد.
با این حال در این سبک نقص‌ها قابل تحسین¬اند، چه لبه‌های بریده‌شده چه یک در رنگ و رو رفته.

این به این معنی است که می‌توانید مجموعه‌ای متنوع از دوره‌های معتبر و قطعات قدیمی را انتخاب کنید یا آیتم‌های جدیدی را پیدا کنید که با این حس و حال ساخته شده‌اند یا حتی با رنگ آمیزی مناسب به مبلمان موجود خود حسی و حال سبک شبی شیک بدهید.

خطوط ظریف و هماهنگ

علاوه بر فرسوده بودن، مبلمان شبی شیک به طور مشخصی تزئینی هستند. هر چه باشد از خانه های آنتیک فرانسوی الهام می گیرند!

قابل‌تشخیص‌ترین عنصر شبی شیک ، بدون شک پایه¬های مدل کابریول (پنجه شمشیری) است و می‌توانید آن را در چندین مبلمان مختلف از صندلی گرفته تا میز و حتی کمد به کار ببرید.

به طور کلی، سعی کنید به دنبال مدل‌هایی باشید که شامل مارپیچ، پیچ و تاب تزیینی، حکاکی‌های منقوش یا تزیینات برای افزودن جذابیت به بافت کار و به طور کلی خطوط با هارمونی باشد.

طرح های شاخص گل¬ دار و حس لمس طبیعت

با توجه به اینکه دکوراسیون شبی شیک تا حدودی نیز تحت تأثیر طراحی داخلی کانتری قرار گرفته، تعجب آور نیست که این سبک اغلب شامل عناصر طبیعی است.
گل‌ها به‌خصوص دسته گل‌های تازه بریده شده و طرح‌های گل‌دار، جزء اصلی این استایل هستند. از پرده‌هایتان گرفته تا شال مبل و بالش‌ها یا ملافه‌ها، می‌توانید از آن‌ها برای افزودن حس ظریف متضاد با پس‌زمینه‌های سفید و خنثی استفاده کنید.
برای تأکید بر این عنصر طبیعی، در صورت امکان، پارچه های طبیعی مانند کتان را انتخاب کنید.
سایر عناصر طبیعی که می‌توانید به کار ببرید، صدف‌ها (یک بار دیگر، چه واقعی یا به‌عنوان تصویر) و کنده‌کاری تاک روی مبلمان چوبی هستند. اما از افزودن عناصر طبیعی خود برای شخصی‌تر کردن این سبک نترسید.

دیوارهای سفید، پاستلی یا کاغذ دیواری

مبلمان و عناصر برجسته کلیدی برای یک اتاق شبی شیک بروشوری هستند، اما دیوارهای اطراف آنها را فراموش نکنید.

سه راه اصلی برای دادن حال و هوای شبی شیک به آنها وجود دارد و این عمدتا به ترجیح شخصی شما و همچنین رنگ بقیه مبلمان و اقلام بزرگتر شما بستگی دارد:

دیوارهای سفید برای تأکید بر ایجاد احساسی مطبوع عالی هستند. تطبیق¬پذیر و روشن هستند، ما عمدتا زمانی آنها را توصیه می کنیم اگر وسایل اصلی مبلمان شما رنگ دیگری دارند، زیرا رنگ سفید بیش از حد روی سفید ناپدید می شود و کمی خسته¬کننده می شود.
اگر از قبل کفپوش سفید یا تعداد زیادی مبلمان سفید رنگ دارید، رنگ پاستلی ملایم و ظریف ایجادکننده یک هارمونی خوب است. همیشه می توانید چند قاب سفید و قطعات تزئینی اضافه کنید تا این رنگ اصلی را روی دیوارهای خود حفظ کنید.
کاغذ دیواری یکی دیگر از انتخاب های شبی شیک است، به خصوص زمانی که شامل طرح گل یا سایر عناصر طبیعی و الگوهای تزئینی باشد. اگر از قبل تعداد زیادی الگوهای طرح‌دار بیشتری دارید، دو گزینه مونوکروم اولی انتخاب ایمن‌تری هستند و اگر تاکید بقیه اتاق بیشتر براساس تکه‌های تک رنگ باشد، کاغذدیواری شلوغ‌تر ایده‌آل است.

راحتی، ظرافت و آرامش را با هم ترکیب کنید!

دستور العمل برنده برای خانه ای که در یک نگاه سبک شبی شیک را منتقل می کند، حاصل ترکیبی از این سه احساس است. بدیهی است که می‌توانید بر روی موردی تمرکز کنید که برایتان مهم‌تر است، اما بدون فراموش کردن دو مورد دیگر:

با انتخاب مبلمان گرم و نرم (مانند صندلی های روکش دار) و اقلامی مانند ملحفه تخت، پارچه، شال مبل و کوسن، راحتی و حال و هوای روستیک را القا کنید.
با خطوط هماهنگ ظرافت فرانسوی و قدیمی را اضافه کنیدو
با رنگ های ملایم پالت خود حس حالی آرام ایجاد کنید.

آیتم¬ها و عناصر شبی شیک را خاص کنید!

در حالی که اکنون دید کلی خوبی از این نوع دکوراسیون و چندین ایده برای ترکیب آن دارید، ما فکر کردیم که چند عنصر خاص را نیز به اشتراک بگذاریم که بسیار محبوب هستند.

به این ترتیب، خانه شما به راحتی امتیازهای شبی شیک را به دست می آورد:

لوسترهای بزرگ و آراسته با خطوط هماهنگ
قفس های تزئینی پرندگان
نردبان
طرح¬های چاپی گل رز
تنه های کهنه نما
توری یا پرده های شفاف
تزئینات قلبی شکل
تخته سرهای هماهنگ و بسیار آراسته
میزهای کوچک و یا پاتختی¬های با ترکیبی از گل ها و سایر عناصر تزئینی

لینک مقاله:
https://www.decoraid.com/blog/interior-design-style/shabby-chic-decor/
لینک تصاویر:
https://www.decoraid.com/blog/interior-design-style/shabby-chic-decor/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *