طراحی داخلی سبک انتقالی (ترنزیشنال)

اگر شما یک مبتدی هستید که قصد ارتقاء طراحی داخلی خانه خود را دارد، اما نمی دانید ازکجا باید شروع کنید، یا اینکه کدام سبک طراحی برای شما مناسب است، ما در اینجا مجموعه ای از راهنماها ایجاد کرده ایم که به تجزیه و تحلیل هرسبک و آنچه برای استفاده درست از آن نیاز است، می پردازد.

هنگامی که به دنبال ایجاد ترکیبی علمی و متنوع از المان ها و دوران های مختلف در خانه خود هستید، هر طراح داخلی سبک انتقالی (ترنزیشنال) را به عنوان یک گزینه درخور توجه به شما پیشنهاد می کند. اما واقعا سبک دکوراسیون داخلی انتقالی به چه معناست و بهترین روش برای استفاده کاربردی از آن چیست؟

برای الهام گرفتن شما و توانایی ایجاد یک محیط منحصر به فرد شخصی، (بخشی از لذت واقعی طراحی داخلی انتقالی، شبیه نبودن هیچ دو فضایی به یکدیگر است)، ما به بررسی ماهیت و ملزومات این سبک طراحی می پردازیم تا شما بتوانید با اعتماد به نفس شروع کنید.

سبک انتقالی به چه معناست؟

سبک انتقالی به ترکیب سنتی و مدرن مبلمان، متریال و آیتم های دکوراتیو اشاره دارد و هنگامی که قصد تغییر دکوراسیون دارید،آزادی بیشتری در اختیارتان قرار می دهد، زیرا هیچ محدودیتی در مسیر هایی که میتوانید سبک انتقالی را انتخاب کنید وجود ندارد.

در اصل، سبک دکوراسیون انتقالی، ترکیبی از سبک های مختلف طراحی است که به طور همزمان برای ایجاد یک طراحی منسجم در یک فضا گرد هم آمده اند.

اگرچه ابتدا ممکن است ترکیب کردن مبلمان در سبک دکوراسیون انتقالی، نامتناسب به نظر برسد، اما کلید تسلط بر این سبک، یافتن راه و روشی است که نشان بدهد همه چیز با هم کار می کنند و در عین حال معرف شما و سبک زندگی تان نیز باشد.

اتاق نشیمن با آرامش و روشنی را در نظر بگیرید که به طرز فکر شده ای، با مجموعه ای از مبلمان معاصر، مدرن و حتی آنتیک، با شکوفایی هر چه بیشتر، در کنار یکدیگر هنر ترکیب های درخشان را به نمایش می گذارد.

چرا سبک انتقالی مورد پسند است؟

سبک انتقالی برای کسانی که علاقه ای به محدود کردن زیبایی شناسی طراحی داخلی خانه خود به یک دوره یا سبک طراحی ندارند عالی است.

آزادی بیشتری که در سبک دکوراسیون انتقالی وجود دارد به شما امکان آزمون و خطای بیشتری می دهد تا بتوانید به احساس خوبی از ترکیب بندی خود دست بیابید.

در یک اتاق نشیمن انتقالی، با ترکیب سنتی و معاصر مبلمان، فینیشینگ، تزئینات و متریال، می توان به خانه ای ساده و در عین حال با طراحی سطح بالا، کلاسیک و بدون زمان دست یافت. البته با حسی سرگرم کننده و کاملا هماهنگ و غیرقابل پیش بینی.

رنگ در سبک انتقالی

وقتی صحبت از رنگ در دکوراسیون داخلی انتقالی به میان می آید، همه چیز بستگی به حس و حالی دارد که می خواهیم از فضایی به فضای دیگر ایجاد کنیم.

برای داشتن یک سبک انتقالی ظریف و دقیق، از تونالیته رنگی استفاده و مجموعه ای از چهار یا پنج تون رنگی با طیفی یکسان تعریف می کنیم. یا برای دراماتیک کردن فضا میتوان از رنگ ها و تناژهای تیره تر استفاده کرد اما باید همواره به همان تون ها پایبند باشیم تا همه چیز متناسب باقی بماند.

اتاق نشیمنی در شهر نیویورک که در بالا نشان داده شده است یک نمونه قابل تحسین با سبک انتقالی است و یک خاکستری تقریباً غیر رنگی دارد که در حالی که شدت نور را کنترل می کند، به عناون زمینه ای خنثی برای بازتاب مبلمان و لوازم عمل می کند تا به صورت بیان شده ای در فضا کار کنند. زیرا رنگ ها، چشم را به حرکت در اطراف اتاق سوق می دهد، نه اینکه بر روی یک عنصر متمرکز شود.

مبلمان سبک انتقالی

از آنجایی که طراحی داخلی انتقالی به طور کل در مورد ترکیبات غیرمنتظره و در عین حال بسیار هماهنگ است، برای حفظ حرکت چشم در اتاق، به دنبال سیلوئت های ساده باشید که با عناصر ظریف، انتزاعی و منحنی متعادل می‌شوند.

در تحسین اتاق نشیمن فکر شده ی بالا، دقت کنید که طراح چگونه همه چیز را برای حفظ تعادل، در پالت رنگی ای شامل تقریباً دو رنگ نگه می‌دارد، در عین حال یک بازی آرام بین سیلوئت های در حال رقابت نرم و سخت وجود دارد که آنقدر ملایم است که تقریباً متوجه آن نمی شوید.

و این یک عنصر کلیدی برای هر خانه ای به سبک انتقالی است که به خوبی تحقق یافته است، زیرا در حالی که هر المانی به تنهایی خود نمایی می کند، اشیاء با هم مجموعه ای غنی ایجاد می کنند که به طرز بی نظیری با هم کار می کنند.

منسوجات سبک انتقالی

هنگامی که صحبت از منسوجات طراحی داخلی انتقالی به میان می‌آید، برای طبقه بندی جنس پارچه، هیچ حد و مرز و محدودیتی وجود ندارد. خانه ای به سبک انتقالی را در نظر بگیرید که در آن پارچه های بافت دار، مخمل و جنس های مختلف دیگر به کار رفته، با این حال هر فضا با هماهنگی ظریفی، متعادل و معقول است.

نکته کلیدی در اینجا این است که نباید اجازه دهیم حتی یک قطعه هم تصادفی به نظر برسد – همه چیز باید یک ریتم و یک دلیل داشته باشد.

به اتاق نشیمن انتقالی نشان داده شده در بالا دقت کنید. برای ایجاد حس نهایی بازی بصری، منسوجات را محدود به چهار یا پنج رنگ با سایه روشن های متفاوت و پترن های مختلف نگه دارید.

اکسسوری سبک انتقالی

تقریبا مانند هر سبک طراحی دیگری، طراحی داخلی انتقالی به شما این امکان را می‌دهد که دوز کوچکی از هر دوره یا زمان را با اکسسوری های چشم گیر، برای ایجاد ترکیبی غنی و لایه بندی شده، به نمایش بگذارید.

هنگام دکوراسیون یک اتاق نشیمن انتقالی، با مجموعه ای بدون محدودیت و پر از آیتم های گلچین شده ی منابع متنوع و مختلف، به فضا زندگی ببخشید، تا محیطی استوار و سرشار از حرف برای گفتن ایجاد شود.

به طور کلی، هر خانه ای به سبک انتقالی باید دارای مجموعه ای از وسایل اضافی باشد که سرشار از شخصیت و جذابیت بصری هستند و در عین حال هیجان جستجو و کشف کردن را در اختیار شما قرار می دهند.

پنجره در سبک انتقالی

برای پوشاندن صحیح پنجره در سراسر خانه، پرده های جفت و چین دار کلاسیک و بدون طرح، با رنگ هایی از تونالیته محیط انتخاب کنید تا بین عناصر متنوعی که از هر فضا تا فضای دیگر وجود دارد هماهنگی ایجاد کنند.

اغلب در طراحی داخلی انتقالی تمایل به استفاده از عناصر تزیین شده و عجیب و غریب است اما هنگامی که صحبت از پنجره و پرده ها به میان می آید، به دنبال خطوط ساده و مستقیمی باشید که بدون خودنمایی و بی زمان هستند.

برای تکمیل یک اتاق نشیمن انتقالی، طراحان داخلی ما تمایل دارند که یک نوت درام را با کمک استفاده از پرده های حریر سفید که با نیم پرده های گلدوزی شده تکمیل می شود، برای ایجاد حالتی رسمی تر و متجانس تر به کار گیرند.

طراحی فضاهای مختلف به سبک دکوراسیون انتقالی

اکنون که ما عوامل مورد نیاز در ایجاد یک خانه به سبک انتقالی را شرح دادیم، در اینجا به بیان مواردی که برای ایده پردازی طراحی داخلی به سبک انتقالی در سراسر خانه خود نیاز دارید، می پردازیم.

آشپزخانه انتقالی

برای آشپزخانه خود ترکیب جالبی از ظروف و لوازم وینتیج، آنتیک و معاصر را در نظر بگیرید همرا با کابینت هایی چشم نواز با خطوط واضح و زیبا و رنگ های آرامش بخش که با کفپوش های کلاسیک هماهنگ هستند.

جانمایی مناسب اشیا منتخب دکوراتیو و در عین حال کاربردی، مانند بشقاب ها و ظروف پخت و پز، چیزی است که با آن می توانید سبک های طراحی رقابتی را تعریف کنید که به جای ایجاد تضاد های گیج کننده، با هم کار کنند.

یک میز و صندلی صبحانه وینتیج را در نظر بگیرید که تداعی کننده دوران دیگری است، اما به دلیل توجه شما به ساختار و مقیاس و رنگ های مکمل، به خوبی در آشپزخانه شما کار می کند.

اتاق ناهار خوری انتقالی

در مورد این فضا، همه چیز بر پایه یک میز چشم گیر استوار است که به عنوان پایه و اساس اجزای دیگری که بعدا اضافه می شوند عمل می کند. و از آنجایی که یک اتاق ناهار خوری رسمی در هر خانه ای که سبک انتقالی دارد، باید فضایی سلطنتی به خود بگیرد، به دنبال راه حلی دراماتیک برای بیانی زیبا و با شکوه باشید که مطمئن هستید هرگز از مد نخواهد افتاد.

بار دیگر به تصویر بالا دقت کنید که چگونه صندلی های متنوع، با روکش یکسان به هم پیوند خورده و با لوازم دیگر، که رنگ آبی فرانسوی کف پوش ها و پشت دری ها را باز تاب می کنند، هماهنگ شده اند.

در حالی که کنسول آنتیک عتیقه با آینه ای بزرگ، یک عنصر شاخص دیگر از سبک متفاوتی از طراحی را به فضا اضافه می کند که به فضا حس بلوغ و جلای یک درام سطح بالا، همراه با آرامش، می بخشد.

اتاق نشیمن به سبک انتقالی

همانطور که قبلاً گفتیم، در طراحی خانه به سبک انتقالی، اصل بر ترکیب های موزون، زیبا و لایه‌بندی شده است.

برای طراحی اتاق نشیمن، بی نهایت گزینه وجود دارد. صندلی‌های عجیب و غریب، پرینت های نامتناسب، آثار هنری رسا با مقیاس متفاوت، ارجاعات فرهنگی، دوره‌ها و سبک‌های کنار هم، و عناصر مجسمه‌ ای را در نظر بگیرید.

ترفند استفاده شده در اینجا کمک گرفتن از نور است. یک راه حل علمی برای برقراری تعادل و ایجاد ارتباط موثر بین ترکیب های جسورانه و بی پروا.

یکی دیگر از عناصر کلیدی، استفاده از مبلمان با مقیاس یکسان، برا ایجاد هماهنگی بیشتر، است. در تصویر بالا، صندلی ها و میز دارای ابعاد یکسانی هستند تا با یکدیگر رقابت نکنند یا به‌صورت تصادفی و بی فکر به‌نظر نرسند.

اتاق خواب به سبک انتقالی

برای طراحی اتاق خواب، از تصویر بالا ایده بگیرید. در راستای تخت خواب، قرینه ایجاد کنید تا به طور هوشمندانه ای حریم خصوصی و شکوه فضا، مانند آنچه در تصویر بالا می بینید، دوچندان شود.

توجه داشته باشید که چگونه ترکیبی ظریف از سبک‌های طراحی مختلف در سراسر اتاق وجود دارد که به آرامی با رنگ‌های مکمل آرامبخش با هم بازی می‌کنند و جذابیت درخشان و فکر شده ای را به اتاقی که اگرچه تناسبات سخاوتمندانه ندارد، اما دست کم استاندارد است، می بخشد.

در اینجا آویز های تخت و پرده های پنجره، برای ایجاد تعادل، تاثیر یکدیگر را خنثی می کنند. و در عین حال ترکیب رنگ قوی ای از رنگ های آبی، نعنایی(مینت) و کرم، همه چیز را آرام و بهم پیوسته نگه می دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *