نحوه چیدمان مبلمان در یک اتاق نشیمن کوچک

با هوشمندی در چیدمان خود حس فضا را در یک اتاق نشیمن کوچک تغییر دهید.

وقتی کمبود فضا بر علیه شما باشد، نحوه چیدمان مبلمان در یک اتاق نشیمن کوچک می تواند دشوار باشد. در حالی که نشستن اولویت اصلی است، به غیر از فضایی برای ذخیره‌سازی، میزها و سطوح استراحتی نیز وجود دارد که باید به آنها توجه کرد، بنابراین چالش این است که چگونه همه موارد ضروری را بدون آنکه احساس شلوغی در فضا ایجاد کنیم در نظر بگیرید.

اتاق‌های نشیمن ما نیز در سال‌های اخیر بسیار کاربردی‌تر شده‌اند، و بسیاری از ما اکنون WFH(working from home| کار از خانه) داریم و نیاز داریم در زمان هایی اتاق نشیمن کوچک خود را به فضای اداری تبدیل کنیم. با بازنگری در چیدمان مبلمان، استفاده حداکثری از پتانسیل اتاق نشیمن کوچک نباید چندان دشوار باشد.

نحوه چیدمان مبلمان در یک اتاق نشیمن کوچک


یکی از چالش های بزرگ در مورد قرار دادن مبلمان در اتاق نشیمن کوچک می تواند این باشد که تلویزیون را در کجا قرار دهید تا بر فضا تسلط پیدا نکند.
لیزا میچل، مدیر طراحی در استودیوی سبک داخلی، می‌گوید: «وقتی صحبت از نحوه چیدمان مبلمان در یک اتاق نشیمن کوچک می‌شود، من همیشه ابتدا از قطعات اصلی مبلمان شروع می‌کنم – مبل و صندلی‌ها».

باید تصور کنیم که چیدمان مبلمان چگونه به بهترین وجه باعث مکالمه، خواندن یا لذت بردن از مناظر می شود.

آن را متقارن نگه دارید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای چیدمان مبلمان در یک اتاق نشیمن کوچک، انتخاب یک چیدمان متقارن با دو مبل (یا یک مبل و دو صندلی) است که رو به روی هم قرار گرفته‌اند. غالباً توسط طراحان داخلی استفاده می شود، چیدمان متقارن در اتاق های بزرگ یا کوچک به خوبی کار می کند و یک چیدمان مبل ها روبروی یکدیگر در اتاق های نشیمن کوچک فضای لازم برای مکالمه آسان تر ایجاد می کند.

چیدمان متقارن در اتاق های نشیمن که ورودی آن روبروی شومینه است نیز به خوبی کار می کند. قرار گرفتن صندلی در مرکز بازدیدکنندگان را راهنمایی می کند تا در اطراف فضا قدم بزنند و به حفظ حس جریان کمک می کند. سایر وسایل مبلمان را می توان کنار دیوارها و تلویزیون در دو طرف شومینه فشار داد.

چارلی مارشال، می گوید: ((تعادل دو مبل روبه روی هم، یا حتی یک مبل و دو صندلی راحتی، همیشه جذاب خواهد بود. با یک میز قهوه یا زیرپایی و صندلی راحتی در یک طرف.)))

ترفند این است که مبلمان زیادی را در یک منطقه گروه بندی نکنید.

چیدمان سه تکه را رها کنید

در حالی که چیدمان سوئیت کلاسیک با سه مبل همیشه جای خود را خواهد داشت، اما اگر فضای اتاق نشیمن تنگ باشد، تجدید نظر در چیدمان سنتی مبل و یک جفت صندلی راحتی می تواند راه حل باشد.

شاید یک مبل بسیار بلند با یک صندلی تکی مناسب‌تر باشد، یا شاید چند صندلی دو نفره برای مبل اتاق نشیمن شما کاربردی‌تر باشد. یا اینکه به طور کامل از شر مبل خلاص شوید و ترکیبی از صندلی های راحتی و پاف ها را انتخاب کنید. پاف ها به راحتی قابل جابجایی هستند و می توانند به عنوان میزهای کناری نیز ظاهر شوند.

مبلمان را دور یک فرش بچینید


یک فرش بزرگ در مورد نحوه چیدمان مبلمان در یک اتاق نشیمن کوچک می‌تواند وسیله‌ای مفید باشد، به خصوص اگر مجموعه‌ای از مبلمان دارید که کمی ناهماهنگ به نظر می‌رسد.

فرشی با اندازه مناسب انتخاب کنید وآن را در مرکز اتاق قرار دهید تا فضای کف را تا حد زیادی پر کند. مبل و صندلی ها را روی فرش به عنوان نقطه ثقل بچینید، پایه های جلویی مبلمان را روی فرش قراردهید. این به اتصال بصری مبلمان کمک می کند و باعث می شود لوازم اتاق کمتر از هم گسیخته به نظر برسد.

مبلمان را متناسب نگه دارید

در حالی که پاک کردن یک فضای کوچک از وسایل اضافی یک راه عالی برای ایجاد احساس جادارتربودن است، تنها مقدار مشخصی از “آیتم ها” وجود دارد که می توانید آنها را حذف کنید. اگر همه چیز را فقط به موارد ضروری تقسیم کرده اید، به راه هایی نگاه کنید که آنچه را که دارید ساده تر کنید.

مبل‌ها و صندلی‌های بزرگ با تودوزی زیاد، پشتی‌های بلند و بازوهای کشیده یا ضخیم می‌توانند بسیار سنگین و حجیم به نظر برسند و بر فضای کوچک تسلط داشته باشند. درعوض، طرح‌های مناسب و قطعات با ظاهری لاغرتر را انتخاب کنید که متناسب‌تر با اندازه اتاق هستند، مانند مبل‌هایی با پشتی کم با بازوهای منظم و باریک یا حتی طرح‌های فشرده بدون بازو.

وقتی صحبت از مبلمان گاه به گاه به میان می آید، میزهای قهوه خوری، پاف ها و زیرپایی هایی با منحنی ها و لبه های گرد انتخاب کنید که مانعی در راهروها نداشته باشند و راحت تر از گوشه های تیز مانور دهید.

اجازه دهید مبلمان شناور شوند

از ترفندی پیروی کنید که طراحان از آن استفاده می کنند و به جای فشار دادن مبلمان اتاق نشیمن به دیوارها، اجازه دهید در مرکز اتاق شناور شوند. حتی اگر فقط چند سانتی متر فاصله باشد، دور کردن مبل ها و صندلی ها از دیوارها به ایجاد فضای تنفسی در اطراف آنها کمک می کند، که در واقع به بزرگتر نشان دادن یک اتاق نشیمن کوچک کمک می کند.

قرار گرفتن مبل و صندلی‌ها در کنار هم، به ایجاد یک چیدمان دنج و اجتماعی کمک می‌کند که نسبت به خالی کردن مرکز اتاق، احساس خوش‌آمدگویی و دعوت‌کننده‌تری خواهد داشت. و استفاده از فرش به عنوان نقطه ثقل می تواند به پیوند زدن دکور با یک رنگ مکمل کمک کند.

از فضای دیوار استفاده کنید

از تلویزیون و کیت رسانه گرفته تا کتاب، بازی، اسباب‌بازی و سایر لوازم ضروری، کلیدی هستند. چیدمان جمع و جور می‌تواند چیدمان مبلمان مستقل را به یک چالش تبدیل کند، پس چرا نباید تمام فضای ذخیره‌سازی اتاق را ادغام کرد و آن را به یک تکه تبدیل کرد؟

یک واحد ذخیره‌سازی دیواری که پهنای یک اتاق نشیمن را در بر می‌گیرد، و فضاهای ذخیره‌سازی ایجاد می‌کند و فضای بیشتری از کف را نسبت به چند قطعه منفرد در اطراف اتاق آزاد می‌کند. رنگ کردن فضای ذخیره‌سازی برای مطابقت با رنگ دیوار تضمین می‌کند که به‌طور یکپارچه با بقیه دکورها ترکیب می‌شود تا ظاهری «توکار» داشته باشد.

فضای خود را با توکارهای شیک به حداکثر برسانید

از هر سانتی متر به طور کامل استفاده کنید. هنگام برنامه ریزی برای چیدمان مبلمان در یک اتاق نشیمن کوچک، اجازه ندهید طاقچه ها، فرورفتگی ها یا هر گوشه و شکاف نامناسبی از بین برود. در عوض راه‌هایی را بیابید که بتوانید از فضا استفاده کنید و فضای ذخیره‌سازی داخلی و وسایل اضافی مخفی ایجاد کنید که بدون تجاوز به ردپای اتاق، فضای بیشتری به شما می‌دهد.

می توان از یک پنجره کناری برای ساختن یک نیمکت برای نشستن در اتاق نشیمن با فضای مخفی در زیر آن برای قرار دادن کوسن ها، پتوها و سایر لوازم ضروری اتاق نشیمن استفاده کرد. اگر فضا وجود دارد، با اضافه کردن قفسه‌های کتاب از کف تا سقف، ساختمان را در هر طرف گسترش دهید که این منطقه را به یک گوشه مطالعه دنج تبدیل می‌کند.

طرح را ساده نگه دارید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای چیدمان مبلمان در یک اتاق نشیمن کوچک به منظور ایجاد فضای جادارتر، پرهیز از پر کردن بیش از حد آن و شلوغ شدن فضا است. داشتن یک یا دو تکه مبلمان همرنگ با دیوارها نیز می تواند به ترکیب بهتر مبلمان کمک کند که باعث بزرگتر شدن اتاق نیز می شود. میزهای قهوه شیشه ای، اکریلیک شفاف و روکش آینه به جای مسدود کردن نور، نور را به اطراف منعکس می کنند و می توانند به بهتر شدن حس فضا کمک کنند.

از روکش‌های سنگین و پارچه‌های پرده مانند مخمل‌ها و پشم خودداری کنید و به جای آن از پارچه‌های کتان، پنبه و شفاف با وزن سبک‌تر استفاده کنید.

نکات مثبت را برجسته کنید

وقتی صحبت از نحوه چیدمان مبلمان در یک اتاق نشیمن کوچک می شود، قطعات را طوری بچینید که بهترین ویژگی ها یا جزئیات معماری فضا را به نمایش بگذارند. این ویژگی مثبت می تواند یک شومینه کوچک خیره کننده، یک پنجره با منظره ای مناسب یا هر جزئیات تزئینی اصلی باشد که ارزش به نمایش گذاشتن دارد.

اگر یک اتاق نشیمن جعبه‌ای دارید که هیچ ویژگی خاص یا جزئیات معماری ویژه ای ندارد، پس خودتان یک نقطه کانونی ایجاد کنید. نقاشی، پوشش یا کاغذ دیواری فقط یک دیوار می تواند به یک اتاق نشیمن کوچک تمرکز جدیدی بدهد، یا سعی کنید یک گالری عکس با مجموعه ای از آثار هنری بر روی دیوار بسازید یا در گوشه ای از نشمین گلدان ها و فضای سبز اضافه کنید.

تناسب کامل داشته باشید

استفاده از مبلمان مدولار می تواند راه خوبی برای فشرده کردن بیشتر صندلی در یک اتاق نشیمن کوچک باشد. مبل‌ها و صندلی‌های حجیم می‌توانند فضای زیادی از کف را اشغال کنند و یک اتاق نشیمن کوچک را شلوغ کنند، در حالی که واحدهای جداگانه را می‌توان طوری پیکربندی کرد که با چیدمان اتاق کار کنند تا تناسب طبیعی‌تری داشته باشند.

پیکربندی‌های گوشه‌ای یا L شکل می‌توانند در یک اتاق نشیمن کوچک به خوبی کار کنند، یا دو قسمت مقطعی را که در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند، به‌عنوان یک چیدمان جایگزین در یک فضای نشیمن کوچک امتحان کنید.

چگونه دو کاناپه را در یک اتاق نشیمن کوچک بچینم؟

برنامه‌ریزی مبل‌ها در فضاهای کوچک‌تر می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، با این حال، ترفندهای هوشمندانه‌ای وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به دو نیم کرد. اگر اتاق یک شکل استاندارد است، مانند یک اتاق نشیمن به شکل مستطیل یا مربع، قرار دادن دو مبل هم اندازه روبه‌روی یکدیگر با یک میز قهوه‌خوری در بین آن‌ها (و در مرکز نقطه کانونی اتاق قرار گیرد) می‌تواند مناسب باشد. . در مورد نحوه چیدمان مبلمان در یک اتاق نشیمن کوچک، همیشه مطمئن شوید که فضای تنفسی کافی در اطراف مبلمان وجود دارد، به طوری که افراد از اطراف رفت وآمد کنند و نه از فضای گفتگو.

هیچ قانون سخت و سریعی وجود ندارد که بگوید شما نمی توانید مبلمان با اندازه های مختلف، مانند یک مبل سه نفره و یک دو نفره، یا یک مبل بلند را با یک صندلی استفاده کنید. اندازه های مختلف می تواند پویایی متفاوتی ایجاد کند و مشکل را حل کند.

تلویزیون را در یک اتاق نشیمن باریک کجا قرار می دهید؟

هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه چیدمان مبلمان در یک اتاق نشیمن کوچک، یکی از مسائلی که اغلب مطرح می شود این است که تلویزیون را کجا قرار دهیم. برای یک موقعیت دید بهینه، تلویزیون باید در مرکز مبل قرار گیرد. اگر این نوع جانمایی زیبایی‌ اتاق را خراب می‌کند یا به دلیل کوچک بودن فضا امکان‌پذیر نیست، قرار گرفتن در یک طرف نیز می‌تواند مناسب باشد.

تلویزیون باید در جهت و ارتفاع مناسب نسبت به مبل قرار داشته باشد تا برای دیدن آن احساس راحتی داشته باشید و برای تماشای آن نیازی به نگاه کردن به بالا یا چرخاندن گردن خود نداشته نباشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *