اهمیت متریال ها در طراحی داخلی


استفاده از متریال مناسب در هر فضا، کلید طراحی داخلی است. هر متریالی مناسب هر فضایی نیست، اگرچه امروزه تقریباً برای همه چیز راه حل های فنی وجود دارد. به طور مثال اگر پارکت چوب طبیعی را در آشپزخانه قرار دهید، همه ما موافقیم که یا هرگز آشپزی نمی کنید یااینکه این متریال در فضای آشپزخانه دوام زیادی نخواهد داشت. اگرچه چوب و سنگ طبیعی بسیار ارزشمند هستند، اما برای ماندگاری بیشتر، در مکان های مرطوب مانند آشپزخانه و حمام، استفاده از سرامیک یا جایگزین های دیگر با مقاومت بالا توصیه می شود.

مصالح هر پروژه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

امروزه می توان از مواد زیادی در یک اتاق استفاده کرد. سنگ طبیعی، چوب، سرامیک و… به همان اندازه که برای تزیین فضای خود ایده در سر دارید. تنها چیزی که باید در همه موادی که انتخاب می کنید مشترک باشد کیفیت است.

کیفیت یکی از شروط اساسی برای تمام فعالیت های ما همراه با منحصر به فرد بودن است. به همین دلیل است که همیشه باید سعی کنید بودجه را با در نظر گرفتن اینکه کیفیت متریال و اجرا تحت تاثیر قرار نگیرد، بهینه کنید. نتیجه نهایی با کیفیت تضمین دوام زیبایی شناختی و عملکردی است. انتخاب یک ماده با کیفیت مشکوک، هر چند زیبا یا ارزان، هرگز گزینه خوبی نیست. از آنجایی که اولین چیزی که پس انداز می کنید، را صرف تعمیر یا تعویض در مدت زمان کوتاهی می کنید.

کیفیت متریال به دوام آن بستگی دارد

وقتی از کیفیت در متریال ها صحبت می کنیم، عادت داریم به دوام آن اشاره کنیم، دوام “شرایط چیزی است که ماندگاری زیادی دارد.”

یک ماده باکیفیت دوام زیادی خواهد داشت. در زمینه های مختلف این ایده بسیار واضح است، به عنوان مثال در لباس. اگرچه ارزش برند می تواند قیمت را افزایش دهد و تصور ما از کیفیت را متفاوت کند، اما لباس های ساخته شده با مواد خوب در شرایط خوب ماندگاری بیشتری دارند. با موادی که در طراحی داخلی استفاده می شود، اتفاق مشابهی می افتد. اگرچه ما می‌توانیم جایگزین‌های زیبایی شناختی مشابهی با قیمت بسیار ارزان‌تر پیدا کنیم، اما متریال های با کیفیت در شرایط حفاظتی یکسان ماندگاری بیشتری خواهند داشت. متریال هایی با کیفیت پایین، هرچقدر که زیبا باشند، با گذشت زمان به خوبی دوام نمی آورند.

متریال هایی که بیشترین تقاضا را دارند کدامند؟

کم و بیش تمام متریال ها به یک اندازه مطالبه می شوند. با این حال، امروزه جنبه ارگانیک مواد بسیار ارزشمند است و در تصمیم گیری کاربران تاثیرگذار است.

پایداری برای همه مهم است و هر چیزی که منشا آن مواد طبیعی و کاملاً قابل بازیافت است، ارزش زیادی دارد. علاوه بر این، مواد ارگانیک کیفیت بالاتری دارند و در نتیجه دوام بیشتری دارند.

“متریال ماده اولیه هر صنعتگری است”. این عبارت به طور خلاصه توضیح می دهد که چرا مهم است که متریال ها به خوبی انتخاب شوند. صنعتگر ماده ای از طبیعت را با رعایت اصول کیفیت به یک شیء مفید یا تزئینی تبدیل می کند تا بتوان از آن برای مدت طولانی لذت برد. کیفیت محصول به همان اندازه در گرو مهارت صنعتگر و فرآیند ساخت است.

کار طراح داخلی نیز به عنوان یک هنرمند کنترل متغیرها و جزئیات متعدد بر اساس تکنیک و تجربه توسعه یافته و آموخته شده در طول پروژه های متعدد است.گزینه های متعددی در محدوده قیمت های مختلف وجود دارد که به ما امکان می دهد مواد اولیه با کیفیت را با طیف گسترده ای از قیمت ها داشته باشیم. بخشی از کار ما به عنوان طراح داخلی جستجو و پیشنهاد متریال مناسب برای پروژه هایمان است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *