ایده هایی برای چیدمان شومینه

هنگامی که شومینه ها به درستی تزئین شوند، گرما و آرامش را به اتاق می بخشند. آیا از فضایی که دارید به درستی استفاده می کنید؟

در یک شب سرد، بهترین کار این است که با خانواده خود جلوی شومینه نشسته و به صدای آتش گوش دهید. آن را با یک فنجان شکلات داغ و فیلم مورد علاقه خود همراه کنید و به زودی خاطرات خانوادگی خواهید داشت که فراموش نخواهید کرد.

صدا و گرمایی که یک شومینه می تواند به خانه شما بیاورد آرامش بخش است. این مساله کمک میکند تا نگرانی های روز شما از بین برود و به شما امکان می دهد روی لحظه تمرکز کنید.

داشتن یک شومینه افزودنی عالی برای خانه شما است و زمانی که به درستی چیدمان شود، می تواند به نقطه کانونی اتاق نشیمن شما تبدیل شود.

قسمت سخت این است که بفهمید چگونه شومینه را به روشی ایمن تزئین کنید که با سبک شما مطابقت داشته باشد. شومینه فضای زیادی را ارائه نمی دهد، بنابراین تزئین آن بدون ایجاد احساس شلوغی می تواند چالش برانگیز باشد.

قبل از اینکه طرح های خود را برنامه ریزی کنید، این دو مورد را در نظر داشته باشید!

از خطرات آتش سوزی اجتناب کنید

اگرچه غیر معمول است، اما ممکن است تزئینات شومینه به یک خطر تبدیل شود. افزودن هر چیز قابل اشتعال به شومینه به عنوان دکوراسیون توصیه نمی شود و اگر حیوان خانگی یا کودک دارید باید در مورد آن تجدید نظر کنید.

وسایلی که شامل هر نوع مایع شتاب دهنده یا قابل اشتعال هستند نباید روی شومینه استفاده شوند و به طور کلی از این قسمت دور باشند.

بسیار غیر معمول است که به دلیل دکوراسیون شما آتش سوزی شروع شود، اما متأسفانه، ممکن است.

از دکوری که آویزان است اجتناب کنید


هنگام برنامه ریزی طراحی خود برای این منطقه، مطمئن شوید که مواردی را که ممکن است جلوی خود آتش آویزان شود، کنار بگذارید. این موراد می توانند یک خطر بزرگ آتش سوزی باشند!

ممکن است یک رومیزی زیبا داشته باشید که روی شومینه عالی به نظر برسد، اما اگر انتهای آن آویزان باشد، نه تنها می تواند خطر آتش سوزی باشد، بلکه می تواند توسط بچه ها یا حیوانات خانگی به پایین کشیده شود.

اطمینان حاصل کنید که تمام دکورها به طور کامل روی شومینه نشسته و از هیچ قسمتی آویزان نشوند تا از تصادف جلوگیری شود.

اکنون که برای داشتن یک طراحی ایمن آماده هستید، به این ایده ها نگاهی بیندازید.

ایده هایی برای تزئین شومینه

از یک آینه بزرگ استفاده کنید

شما معمولاً یک دیوار بزرگ بالای شومینه خود خواهید داشت که می تواند فضای نامناسبی برای پر کردن آن باشد. پرداختن به دیوار بدون اینکه خالی یا به هم ریخته به نظر برسد دشوار است.

راه حل عالی استفاده از یک آینه است! سعی کنید یک شکل بیضی یا یک مستطیل پیدا کنید و آن را به صورت عمودی قراردهید تا فضایی را روی دیوار اشغال کند بدون اینکه باعث به هم ریختگی آن شود.

آینه ها افزودنی عالی برای اتاق نشیمن شما هستند زیرا اتاق را بزرگتر و جذاب تر نشان می دهند و به فضا شخصیت می بخشند.

با استفاده از یک قاب چوبی روستیک برای یک خانه باسبک مزرعه یا برای خانه ای که با الهام از سبک فرانسوی چیدمان شده یک قاب طلایی و برای خانه ای با استایل صنعتی از یک قاب فلزی وساده استفاده کنید. با استفاد از قاب مناسب برای آینه سبک آن را با استایل خانه تان هماهنگ کنید.

از دیوارکوب ها استفاده کنید


اگر طرفدار استفاده از آینه در اتاق نشیمن نیستید، به جای آن یک مکرومه بزرگ بافته شده روی دیوار اضافه کنید.بافت تقریباً با هر سبکی مطابقت دارد، با سبک فعلی شما ترکیب می شود یا یک کنتراست سرگرم کننده ایجاد می کند. دیوار بزرگ و ناهنجار را می پوشاند و توجه را از شومینه زیبای شما دور نمی کند.

استفاده از بشقاب یا تابلو و حتی چراغ ها بر روی دیوار باعث ایجاد عمق و بافت در فضایی می شود که در غیر این صورت خالی از آن می شد.

اگر طرفدار دیوارکوب های آنتیک باشید می‌توانید آنها را در یک فروشگاه عتیقه فروشی پیدا کنید.

هیزم اضافی را در یک سبد ذخیره کنید

هنگام استفاده از شومینه هیزمی، به راحتی می توان به سرعت از هیزم عبور کرد، به خصوص در ماه های سردتر.

یک سبد یا قفسه منحصر به فرد برای نگهداری چوب خرد شده اضافی پیدا کنید. اطمینان حاصل کنید که آن را در فاصله معقولی دور نگه دارید تا از هر گونه تصادف جلوگیری شود.

سبدهای بافته شده نزدیک شومینه عالی به نظر می رسند و فضای مورد نیاز شما را فراهم می کنند. علاوه بر این، از آنجایی که آنها سبک وزن هستند، هنگامی که شما آماده هستید که چیزها را مرتب کنید، به راحتی می توان آنها را جابجا کرد.

اگر به دنبال رنگ مدرن‌تری هستید، می‌توانید قفسه‌بندی را با قفسه فلزی مشکی و قفسه‌های چوبی سفارشی بسازید.

از گیاهان استفاده کنید

افزودن گل‌های تازه یا فضای سبز به شومینه خود راهی عالی برای زنده کردن این فضا است.

گلدان مورد علاقه خود را بردارید، چه گلدان حلبی روستیک، چه شیشه ای شفاف یا رنگ سفید، و آن را با گیاهان وگل های تازه و زیبا پر کنید. دراین صورت در فضا حس زندگی جاری خواهد شد.

با استفاده از گلدان های متعدد با شکل ها و اندازه های مختلف آن را جذاب تر کنید. انتخاب گلدان های متفاوت کنتراست ایجاد می کند و به شما امکان می دهد بسته به شکوفه های فصلی خود، از چیدمان آنها به روش های مختلف لذت ببرید.

به آن یک لمس شخصی اضافه کنید


چیدن خاطرات یا تصاویر شخصی روی شومینه یک راه عالی برای ایجاد دکوری سرگرم کننده است. مهم ترین چیزی که باید هنگام افزودن یک لمس شخصی در اینجا به خاطر بسپارید این است که فریب نخورید.

پوشش شومینه فضای زیادی در اختیار شما قرار نمیدهد، بنابراین می تواند به سرعت در هم ریخته شود. افزودن دسته ای از عکس های خانوادگی و یادگاری ها بدون فاصله انداختن آن ها یا استفاده از اعتدال، می تواند در نهایت به منظره ای ناخوشایند تبدیل شود.

سعی کنید از عکس خانوادگی یا نقاشی مورد علاقه خود استفاده کنید که برای شما معنی دارد. انتخاب یک عکس یا نقاشی و ادغام آن با بقیه سبک خود تعادلی یکنواخت به شما می دهد.

رعایت اعتدال و تناسب به دکور شما اجازه می دهد تا درخشنده باشد و به شما امکان می دهد خاطره زیبایی را که دوست دارید به نمایش بگذارید و برجسته کنید.

اگر می خواهید از عکس استفاده کنید، حواستان به قاب عکسی که انتخاب می کنید باشد. قاب عکس باید متناسب با استایل چیدمان خانه شما باشد.

سبک صنعتی

برخی از مناطق خانه های به سبک صنعتی می تواند برای تزئین چالش برانگیز باشد. شومینه ها معمولاً یک عنصر “صنعتی” نیستند مگر اینکه به طور خاص برای بازتاب این سبک خاص طراحی شده باشند.

بنابراین، چگونه می توانید شومینه های موجود را مطابق با سبک صنعتی تزئین کنید؟

ابتدا سعی کنید آجر یا سنگ را سیاه رنگ کنید. اگر مشکی برای اتاق شما خیلی تیره است، آبی تیره را امتحان کنید. رنگ آمیزی سطح به رنگ تیره به شما امکان می دهد عناصر صنعتی را اضافه کنید که اگر آجر یا سنگ طبیعی بود نمی توانستید از آنها استفاده کنید.

پس از رنگ آمیزی سطح، از لوازم ساده و ظریف مانند شمعدان های طلایی، آینه ای با قاب فلزی مشکی یا فانوس مسی استفاده کنید.

استفاده از فلزات فوراً این فضا را ارتقا می دهد و ظاهر و احساسی صنعتی به آن می بخشد که در تلاش برای رسیدن به آن هستید.

اگر خانه شما دارای عناصر صنعتی و دیوارهای برجسته تیره است، آجر با رنگ طبیعی کنتراست را اضافه می کند، شخصیت و بافت را به فضا می آورد.

همه چیز در مورد یافتن تعادل عالی برای فضای شماست. از شومینه برای ایجاد کنتراست و بافت غیرمنتظره در خانه خود استفاده کنید.

در سبک صنعتی همه چیز در مورد شیک و ساده نگه داشتن چیزها است.

سبک خانه روستیک مدرن

اگر به دنبال تزئین خانه خود به سبک روستیک مدرن هستید، یک قانون خوب این است که بافت ها را ترکیب کنید و همه چیز را ساده نگه دارید.

کار با یک خانه الهام گرفته از خانه های کشاورزی می تواند سرگرم کننده باشد زیرا هیچ قانون واقعی در این سبک وجود ندارد. شما می توانید رنگ ها، پوشش ها و عناصر مختلف را در یک مکان ترکیب کنید.

سعی کنید برای این استایل یک گلدان وگیاه، یک فانوس روستیک و یک آینه منحصربفرد روی شومینه قرار دهید.

ایجاد کنتراست هم در رنگ و هم در ارتفاع باعث بزرگتر شدن شومینه می شود و این فضا را منحصر به فرد می کند.

اجازه دهید گیاهان یا گل‌های تازه رنگی به فضا بیافزایند و رنگ‌های خنثی باقی مانده را حفظ کنید.

اگر سطح آجری سنتی دارید، از رنگ های سفید یا کرمی روی شومینه استفاده کنید تا با رنگ آجر تضاد ایجاد کنید.

همچنین از یک آینه بزرگ با قاب سفید یا مسی (بسته به رنگ دیوار) برای بالای شومینه می توانید استفاده کنید.

ترکیب های مختلف را امتحان کنید و از تغییر هر چند ماه یک بار نترسید.

نکته کلیدی حفظ تعادل است.

قسمت بالایی دیوار را یک دیوار برجسته بسازید

دیوار بالای شومینه معمولاً یک نوار بلند و باریک از دیوار است که در صورت عدم استفاده صحیح می تواند باعث درد چشم شود.

می توانید به جای اینکه سعی کنید آن را پشت یک تصویر یا آینه بزرگ پنهان کنید، با آن سرگرم شوید! تبدیل قسمت بالایی به یک دیوار برجسته می تواند آن را به قسمت مورد علاقه شما از خانه تبدیل کند.

می توانید یک بافت سرگرم کننده را روی دیوار امتحان کنید، مانند شیپلپ، که تخته های چوبی افقی است، و آن را سفید رنگ کنید، یا بگذارید طبیعی بماند تا با استایل شما مطابقت داشته باشد.

اگر شیپلپ با سبک شما مطابقت ندارد، می توانید با اضافه کردن تخته و چوب به جای آن، از پوشش پیچیده تری استفاده کنید.

برای خانه‌های صنعتی، می‌توانید با استفاده از تخته‌های چوبی، اشکال یا خطوط انتزاعی ایجاد کنید و کل چیز را به رنگ آبی یا سبز تیره رنگ کنید تا فضا منسجم شود.

شما به آنچه قبل از یک دیوار سرسخت بود، بافت و علاقه اضافه می کنید که نمی توانستید با آن کاری انجام دهید.

آن را سرگرم کننده نگه دارید

شومینه شما مکانی عالی برای به نمایش گذاشتن دکوراسیون و ایده های فصلی شماست، اما به یاد داشته باشید که فضا را از شلوغی دور نگه دارید!

زمان جشن ها فرصت مناسبی برای شکوفا کردن این منطقه است، اما می تواند به سرعت از جشن و سرگرمی به درهم ریختگی و استرس زا تبدیل شود.

وقتی دکور فصلی خود را به نمایش می گذارید، مطمئن شوید که همه چیز را پهن کرده اید. شما نمی خواهید تا آنجا که ممکن است همه چیز را در یک فضای کوچک بسته بندی کنید.

این یک چشم درد و به طور بالقوه یک خطر آتش سوزی خواهد بود. در عوض، سعی کنید برخی از دکوری های معمولی خود را بردارید و آنها را با وسایل فصلی خود جایگزین کنید، دراین صورت فضایی برای آیتم های جدید ایجاد می‌کنید که با زمان سال همخوانی دارند و فضای شما همچنان گرم و جذاب خواهد بود.

سعی کنید دکوراسیون فصلی خود را با سبک خود ترکیب کنید.

برای جذاب تر کردن چیدمان شومینه هیچ حد و مرزی وجود ندارد، به شرطی که تعادل را حفظ کنید و سعی کنید چیزهای زیادی را در فضای کوچک جای ندهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *