ترند های طراحی داخلی

ترندهای طراحی داخلی گسترده و متنوع هستند. رنگ، بافت و متریال های جدیدی وجود دارد، اما مهمتر از همه، حس وحال جدید است که بیشتر حول حس آرامش، تقویت شادی و تزئینات مفرح و طرح‌دار می‌چرخند.

1. لوستر استوانه ای

اعتبار تصویر: AGO Lighting

جدیدترین فرم‌های نورپردازی از اشکال کشیده و مستطیلی ولی با گوشه های کرو الهام می‌گیرند و درخشش‌های هدفمند ایجاد می‌کنند. دلیل انتخاب این شکل این است که آنها سرگرم کننده و صیقلی، انعطاف پذیر و ظریف هستند و قطعاتی برجسته با سایه هایی منحنی هستند.

آنها همچنین درخشش ایده آلی را برای نحوه زندگی ما در حال حاضر ایجاد می کنند. ترند نورپردازی به طور کلی نشان دهنده این است که دوران نورهای بزرگ به پایان رسیده است و لامپ های دیواری و زمینی در حال حاضر مهم ترین هستند.

2. ظروف سرامیکی با لبه طلایی

اعتبار تصویر: Feldspar x Matches Fashion

طراحان و سازندگان پالت های مینیمالیستی را با یک لمس طلایی جذاب تر می کنند. بخشی از مجموعه ای از فلدسپات، مقدار مناسبی زرق و برق به میز می آورد، در حالی که به طرز ظریفی زیبا نیز باقی می ماند.

3. آلومینیوم

اعتبار تصویر: Workstead

این فلز که به راحتی بازیافت می‌شود، از قوطی‌های نوشیدنی به برخی از جذاب‌ترین طرح ها ارتقا یافته است، تا بخشی از حرکت بزرگ‌تر طراحان برای ارزیابی مجدد وسایل پایدارتر باشد. تام دیکسون از آن برای صندلی های سبک وزن استفاده کرده است، ام دی اف ایتالیا برای ساخت نیمکت و طراحان نیویورکی Workstead از آلومینیوم در ساخت مجموعه نورپردازی استفاده کرده اند.

فرم های مینیمال براق که برای طراحی آویز و دیوارکوب استفاده می شود، زیبایی آلومینیوم را در خلوص آن به نمایش می گذارد و پس زمینه ای عالی برای بازتاب نور ایجاد می کند. آیتم های دکوراتیو ساخته شده از آلومینیوم ساده و در عین حال جالب توجه هستند.

4. جعبه های ذخیره سازی تزئینی

اعتبار تصویر: Trove

اگر یک تغییر حس و حال بزرگ در طراحی برای سال جاری اتفاق بیفتد، این است که به عقب برگردیم و به دنبال یک زندگی مینیمال باشیم.

بنابراین، روند میکرو را برای جعبه‌های ذخیره‌سازی تزئینی پیش ببرید چراکه استفاده از آنها راهی برای کم کردن آشفتگی‌هاست. صنعتگران، طراحان و برندهای طراحی لوازم خانه و دکوراسیون انواع مختلفی از باکس ها را تولید کرده اند. جعبه‌های ذخیره‌سازی که به زیبایی با لاکی براق کاور شده اند ظرافت و شادی‌ را به میز آرایش اضافه می‌کند. این صندوق‌ها برای تکمیل صندوق‌های ذخیره‌سازی بزرگ‌تر طراحی شده و توسط برند استرالیایی ساخته شده‌اند، برای لوازم جانبی جواهرات کوچک مانند دکمه سر دست و انگشتر مناسب هستند. این جعبه‌های ذخیره‌سازی مدرن و رنگ‌بندی شده نباید پنهان شوند و در تکمیل دکوراسیون می توان از آنها استفاده کرد.

5. کابینت منحنی

اعتبار تصویر: Scarlet Splendour

فضای ذخیره سازی بیشتر ولی این بار به روشی بسیار بزرگتر، درواقع روی دیگر سکه همان جعبه های ذخیره سازی تزئینی هستند، این کابینت ها شواهد بیشتری از تلاش برای سازمان دادن همه چیز و زندگی در فضایی مرتب هستند.

6. تن های طلایی

اعتبار تصویر: Kirkby Design| دیوارپوش موشک اوریگامی در بوهمیا

این رنگ دلپذیر گرم که مانند غروب آفتاب می درخشد، فضای داخلی را لوکس تر جلوه می دهد. Bethan Grey از آن در مبلمان استفاده کرده است، Arflex آن را روی صندلی ها به کار برده و Kirkby برای تولید این کاغذ دیواری با خانه مد جهانی Eley Kishimito همکاری کرده است،تیم طراحی می‌گوید این چاپ از «تأثیر چند هواپیمای کاغذی تا شده در پرواز» الهام گرفته شده است، که با چیدمان اشکال هندسی اولیه و ایجاد یک طرح کلی به ظاهر پیچیده ایجاد شده و نسبتاً مسحورکننده است.

7. صندلی های راحت

اعتبار تصویر: Ligne Roset

طراحان مبلمان این فرصت را پیدا کرده اند که مردم را دوباره دور هم جمع کنند، و این دوره جدید در طراحی مبلمان مجموعه ای از انواع گزینه های صندلی را در بر می گیرد. همه چیز در مورد تشویق هنر گفتگوی حضوری است.

این طرح نه مبل است و نه دو صندلی انفرادی. در حالی که سرها را به عنوان یک قطعه زیبایی می چرخاند، در واقع به گونه ای طراحی شده است که کاربران اصلاً نیازی به چرخاندن سر خود در زمان صحبت کردن نداشته باشند! زمان آن است که اجازه دهید گفتگو جریان یابد.

8. صندلی راحتی به سبک 1960

اعتبار تصویر: Porada

به نظر می رسد صندلی های راحتی در چند سال گذشته کمی عقب افتاده اند و مردم زیبایی صندلی ها را به راحتی آن ترجیح داده اند.

با این حال، این احساس وجود دارد که این امر در شرف تغییر است، زیرا طراحان به ویژه طراحان ایتالیایی طراحی‌های صندلی انفرادی راحت و در عین حال زیبایی را به منصه ظهور می‌رسانند که همه آنها یک چیز مشترک دارند، الهام از خطوط، متریال و رنگ های دهه 1960.

9. لامپ های سفید خالص

اعتبار تصویر: Martinelli Luce

این روند نورپردازی جدید تماماً در مورد حذف کامل رنگ و تأکید بر شکل است.

لامپ 642 Visier که از آلومینیوم ساخته شده و با رنگ سفید سرد رنگ شده است، نمونه کاملی از این روند طراحی داخلی است. مسلماً این فقط یک لامپ نیست، بلکه می تواند به عنوان یک قطعه دکوراتیو نیز مورد استفاده باشد.

10. کاشی های سنتی

اعتبار تصویر: Bert & May| مجموعه کارمونا

در سال جاری طرح‌ های سنتی احیا شده یا طرح های الهام گرفته شده از هنر و آثار سنتی محبوب‌تر از همیشه هستند، می توانید از این رویکرد در انتخاب کاشی های حمام استفاده کنید.

11. چراغ های دیواری در مرکز صحنه

اعتبار تصویر: Stephan Julliard

تام دیکسون، طراح محبوب اخیراً در مورد اهمیت « نور پردازی» به مجله Livingetc گفته است که از لامپ‌ها برای پوشاندن دیوارها در نور استفاده می‌کند نه اینکه فقط از بالا به آن‌ها بتابد.

نظر به اینکه طراحان در سالهای جاری به نور پردازی فضاها بیش از پیش اهمیت داده اند تصادفی نیست که چراغ های دیواری به مرور بیشتر و بیشتر به مجسمه های تزئینی و دکوراتیو مبدل می شوند.

امسال برندهایی مانند Contardi اولین چراغ های دیواری مجسمه ای را به نمایش گذاشتند که شبیه آثار هنری هستند.

12. فضاهای کار مخفی در خانه

اعتبار تصویر: Another Country

برندهای طراحی حرفه ای مانند Porada در حال طراحی، تولید و عرضه میز های کاری در دار و به خصوصی هستند که تمام لوازم کاری را پنهان می کنند. و در زمانی که از آنها استفاده نمی کنید آنها مانند یک کابینت نوشیدنی، یا یک میز ساده برای نوشتن، یا شاید یک کمد برای ذخیره سازی لوازم به نظر می رسند. به دلیل ظاهر ساده و تمیزی که این میز در هنگام بسته بودن پوشش محفظه مانیتور و سایر لوازم دارد می توانید آن را در هر قسمتی از خانه که آرامش و فضای کافی برای کار کردن داشته باشید، قرار دهید.

13. مرزهای پررنگ

اعتبار تصویر: Susie Atkinson

در سال جاری حس و حال تزئینی به وضوح در فضاها حس میشود، علاوه بر تزئینات و حاشیه های پرده های شلوغ تر این تزئینات به صورت مرز بندی روی دیوارها نیز دیده میشوند و برعکس گذشته محدود به نوارهای افقی با طرح های یکسان وساده نیستند، این بار بسیار آزادانه و جسورانه تر دیده میشوند.

14. نورپردازی در فضای باز

اعتبار تصویر: Ethimo

از آنجایی که همه ما می خواهیم زمان بیشتری را در حیاط خود بگذرانیم، جای تعجب نیست که روند نورپردازی با ما همراه شده است.

لامپ لوسرنا، طرحی جدید از لوکا نیچتو طراح ایتالیایی است. این محصول شیک و معاصر در عین حال که کاملاً با حال و هوای سال جدید مطابقت دارد، اندکی از گذشته و آینده را در آرایش خود نمایش می‌دهد، لوسرنا نام خود را از لامپ‌های روغنی روم باستان گرفته است، با این حال، دارای آخرین فناوری نورپردازی LED بوده و دارای یک سیستم دوگانه با باتری قابل شارژ و کابل است که همگی در یک محفظه محافظ از فلز آنودایز ضدآب پیچیده شده است.

15. حصیر

اعتبار تصویر: GUBI

هنر بافت با چوب حصیری طبیعی، نی، و طرح های خاص حصیری به آرامی اما با قدرت به ترند های دیزاین بازگشته است.

از آنجایی که مردم به دنبال قطعات دکوراتیو و محصولاتی هستند که داستانی را در خود جای داده و موقعیتی پایدار در بازار داخلی ایجاد می کنند، محصولات حصیری انتخاب های مناسبی به نظر می رسند، حصیر به ویژه در مورد مبلمان فضای باز مورد توجه است.

16. فرش های نامنظم

اعتبار تصویر: A Rum Fellow

فرش‌های نامنظم با طرح‌های خیره‌کننده‌ از جمله ترندهای پوشش کف هستند، این فرش‌های اتاق نشیمن نه تنها چاپی چشم‌گیر دارند، بلکه به خاطر فرم های متنوع و غیر متعارف خود تاثیر بسزایی بر فضا دارند.فرقی نمی‌کند منحنی، هندسی یا زاویه‌دار باشند، طراحی همه این فرش ها با تفکر «خارج از جعبه» همراه بوده و طراحان برای دکور فضا ها آماده پذیرش آنها هستند.

فرش مورد علاقه ما فرش مالا است که آن را در A Rum Fellow (یک فروشگاه فرش در لندن)خواهید یافت.

17. رنگ های اقیانوسی

اعتبار تصویر: Sanderson

آکوا با تجسم رنگ آرامش بخش دریا، یکی از جدید ترین طیف های رنگی فصل است.

می توانید فقط یک تابلو زیبا از درخشندگی سبز آبی داشته باشید، با مبلمان بزرگ‌تر که با رنگ‌های اقیانوسی کاور شده‌ است، یا لوازم جانبی کوچک‌تر را انتخاب کنید.

طرح کاغذ دیواری یوکا، از ساندرسون که به نام یک گیاه نامگذاری شده است، یک الگوی راه راه برجسته برای دیوارها ارائه می دهد. با استفاده از جوهرهای مخصوصی که در طراحی نقش های سطح این کاغذ دیواری به کار رفته، کاغذ دیواری ها در نور می درخشد و رنگی چشم نواز برای دیوارها ارائه می دهد.

18. متریال سنگ

(اعتبار تصویر: Marazzi)

ترند جدید در زمینه متریال ها مملو از پوشش های الهام گرفته از کهکشان ها است. آبی تیره، با رگه‌های سفید و آبی کم‌رنگ در همه جا ظاهر می‌شود، از سینک های روشویی، تا میزهای لوکس برای پذیرایی.

اعتبار تصویر: Poliform | میز قهوه ایلدا

19. خطای دید امروزی

اعتبار تصویر:  Bonaldo

trompe l’oeil به معنای واقعی کلمه “فریب دادن چشم” است، خطای دید یک شیوه هنری است که قرن ها در آثار هنری وجود داشته است، بخشی از آن نمایش مهارت یک هنرمند و بخش دیگر لذت برای بیننده است.

این ترند کمی طنز غیرمنتظره به خانه شما اضافه می کند، نکته ای که هم شما و هم میهمانان را شگفت زده می کند، چیزی که به خوبی در میان ترندهای فعلی اتاق نشیمن قرار می گیرد.

آینه پرسپکتیو جدید بونالدو، در بالا، با عمق و پرسپکتیو بازی می کند و توهم اتاقی فراتر از آینه را ایجاد می کند و فضایی را برای تخیل فردی که در مقابل آن ایستاده است، باقی می گذارد. خطوطی که آن را تزئین می‌کنند، مستقیماً روی سطح بازتابنده کشیده می‌شوند وبه سادگی محیطی اضافی نسبت به محیط بازتابیده را دوباره تولید می‌کنند.

20. کمان یا قوس

اعتبار تصویر: Bert & May |کاشی با طرح قوس و کمان طراحی شده توسط Livingetc x Bert and May

درهای قوسی به خبر بزرگی در ترند های معماری برای توسعه و بازسازی تبدیل شده اند و منحنی های ملایم لبه های سخت و تیز را که برای مدت طولانی تکثیر شده بودند نرم می کنند.

پیپ ریچ، ویراستار Livingetc می‌گوید: «با بازگشت به دوران روم، طاق‌ها ناگهان بسیار امروزی به نظر می‌رسند.»

اگر در حال تزئین، چیدمان و یا بازسازی هستید، به عنوان یک نقش و نگار و یا عنوان شکلی برای پنجره ها و درها از طاق و قوس ها استفاده کنید.

21. بتن رنگی

اعتبار تصویر:  French and Tye

ترندهای حمام در حال حاضر به شدت در مورد تزریق شخصیت و حفظ حس فضای آرامش بخش است. هنگامی که بتن رنگ روشن همراه با بافت و عمقی که ارائه می دهد، در فضای یک حمام استفاده میشود آن را به یک متریال ویژه و مناسب برای این فضا تبدیل می کند.

در واقع، بتن چه در رنگ خام و طبیعی اش و چه انواع رنگی آن به طور کلی در حال محبوب شدن هرچه بیشتر است. در ترندهای سینک آشپزخانه و روشویی، استفاده در کف و حتی بعضی از دیوار های خانه، بتن به متریال مورد علاقه دنیای طراحی داخلی تبدیل شده است.

22. کفپوش چوب پنبه ای

اعتبار تصویر: Urbane Living

کاشی های چوب پنبه ای نارنجی دهه 1970 را فراموش کنید، کفپوش چوب پنبه ای بهتر از همیشه بازگشته است. به دلیل اعتبار زیست محیطی و سهولت تامین آن به صورت پایدار، در واقع یکی از ترندهای کلیدی کفپوش است که در رنگ های مختلف موجود است.

چوب پنبه دارای خواص حرارتی طبیعی است، به این معنی که به عنوان عایق حرارتی گزینه عالی است و می تواند جایگزین بسیار ارزان تری برای گرمایش از کف باشد. سیلوی استویانووا، مشاور شرکت کفپوش Bricoflor می گوید: «استفاده از کفپوش چوب پنبه به معنای کاهش مصرف انرژی و هزینه قبوض است.»

23. سرامیک خاک قرمز

اعتبار تصویر: Reflections and Glory

خاک رس قرمز با گرمای ذاتی خود، ظاهر شگفت انگیزی در سرامیک های سفید معمولی ایجاد می کند. سرامیک‌های قرمز یا قهوه‌ای اغلب در سفال‌های درشت‌تر استفاده می شدند، اما در موج جدید گلدان‌ها و قطعات خاکی ظرافت بیشتری وجود دارد، به فرم های خمیده، روکش بدون لعاب و فرم های خام دست ساز جذاب، برای گنجاندن ایده های نو در اتاق نشیمن خود توجه کنید.

24. قطعات چوبی موج دار

اعتبار تصویر: Goldfinger

این یک موج جدید است. وقت آن رسیده که گزینه های مبلمان چوبی لبه تیز را به نفع شکل های منحنی سیال تر حذف کنید. مکس دپرت، مدیر یک فروشگاه لوازم خانگی می‌گوید: «تأثیر دهه 1970 که اخیراً در روندهای مد دیده‌ایم، به وضوح به دنیای دکوراسیون داخلی منتقل شده است، و ما بسیار تمایل داریم که منحنی‌ها و رنگ‌ها را به‌زودی به خانه‌هایمان برگردانیم. از سینی‌های خرده‌ریز، گلدان‌ها، روبالشی‌ها یا آینه های مواج، به دنبال این تکه‌ها با لبه های نرم و کرو باشید.»

25. کاشی های بیرونی لعابدار

اعتبار تصویر: Beasley Dickson Architects

کاشی‌های خارجی لعابدار با تزریق رنگ روشن که با آجرکاری سنتی در تضاد است، راه‌حلی چشم‌گیر برای توسعه خانه های مدرن ارائه می‌کند. این روکش شیک مزایای عملی زیادی نیز دارد، بادوام است، نیاز به نگهداری کمی دارد و عمر مفید 150 سال به بالا ارائه می دهد.

ملیسا بیزلی، مدیر معماران بیزلی دیکسون می‌گوید: «نماهای بیرونی لعاب‌دار غیرمنتظره و شادی‌بخش هستند و هنجارهای بازسازی خانه‌های لندن را زیر پا می‌گذارند». “آنها تقاضا برای نماهای تزئینی را برآورده می کنند و فرصتی برای نمای بیرونی منحصر به فرد و شخصی سازی شده فراهم می کنند.”

26. حس و حال مدیترانه ای

اعتبار تصویر: Dolce & Gabbana

مجموعه مدیترانه ای Dolce & Gabbana با ترکیب رنگی آبی و کلاسیک خود، احساس تعطیلات تابستانی را القا می کند. از میان قطعات زیبای ساخته شده بهترین انتخاب ها صندلی راحتی Giacinto با ترکیب پایه‌های چوبی تیره رنگ و کرومی، میز قهوه‌خوری Atena و ست لامپ Era با ساختار فلزی،هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *