تفاوت نویز سفید و ماسک صدا

ماسک صدا چیست

ماسک صدا عبارت است از افزودن صدای پس زمینه با سطح پایین و بی محابا به محیط برای کاهش حواس پرتی سر و صدا در آن محیط. این یک ابزار کلیدی برای کمک به حل مشکل حفظ حریم خصوصی گفتار است.

سیستم ماسک صدا در مقابل دستگاه نویز سفید

ماسک صدا اغلب به عنوان نویز سفید اشتباه گرفته می شود. نویز سفید در فضاهای اداری هنگامی که تقویت می شود ، تحریک کننده است و صدایی شبیه صدای بلند رادیویی AM استاتیک دارد. با تطبیق فرکانس های گفتار انسان ، ماسک صدا به طور خاص برای پوشاندن مکالمات برای حفظ حریم خصوصی و بهره وری بیشتر طراحی شده است. در حالی که نویز سفید شامل همه فرکانس ها با انرژی مساوی است و می تواند باعث حواس پرتی و آزاردهنده شود ، ماسک صدا یک تجربه همه جانبه را ایجاد می کند که مردم به سختی متوجه آن می شوند.

ماسک صدا
ماسک صدا

صدای فراگیر در مقابل محلی بودن صدا

نویز سفید قابل محلی سازی است. این بدان معناست که می توانید تشخیص دهید که صدا از کجا می آید. درست مانند یک فن ، گوش های شما می توانند یک دستگاه نویز سفید را پیدا کنند و بنابراین باعث حواس پرتی می شود. یک دستگاه ماسک صدا یک تجربه همه جانبه است زیرا صدا در همه جا وجود دارد. هنگامی که سیستم به درستی تنظیم و نصب شده است ، ماسک صدا باید در پس زمینه محو شود. هنگام راه رفتن در سراسر دفتر ، نباید در ماسک زدن صدا خللی ایجاد شود.

نویز سفید یا ماسک صدا
ماسک صدا در برابر نویز سفید

سیستم های ماسک صدا باید با یک برنامه نصب دقیق نصب شوند و همه وسایل روشنایی ، دیوار و حتی مواد سقف شما را در نظر بگیرند. این امر با فاصله مناسب بلندگوهای پوشش دهنده صدا (ساطع کننده ها) و تنظیم شدت پوشش صدا به دست می آید. دو گزینه برای استقرار بلندگوهای ماسک صدا وجود دارد – پوشش مستقیم و میدان غیر مستقیم. بسته به چیدمان و ساختار فضای منحصر به فرد شما ، تیم طراحی بهترین توصیه ها را برای ایجاد یک محیط صوتی راحت برای محل کار شما ارائه می دهد.

در کجا می توان از ماسک صدا استفاده کرد؟

سیستم های ماسک صدا معمولاً در فضاهای باز اداری برای به حداقل رساندن حواس پرتی سر و صدا ، افزایش حریم خصوصی گفتار و بهینه سازی بهره وری کار استفاده می شود. راه حل های ماسک صدا همچنین امروزه برای محافظت از حریم خصوصی بیماران برای بیمارستان ها ، کلینیک ها و مطب های درمانی ضروری است. این راه حل می تواند به بهبود نمرات HCAHPS کمک کند و به رعایت انطباق HIPAA در مراکز درمانی کمک کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *