تکنولوژی نورپردازی: تنظیم رنگ چیست؟

تکنولوژی نورپردازی معماری

برای غلبه بر کمبود نور طبیعی در یک فضای معین – یا افزایش مزیت بیشتر نور طبیعی در زیست شناسی انسان – بهبود نورپردازی در حال حاضر نیاز به ارتباط با فضای باز دارد. به عنوان مثال ، می تواند بهبود بیمار را در برنامه های مراقبت های بهداشتی تسریع کند. نورپردازی طبیعی همچنین می تواند بهره وری را در انبارها ، اتاق های کنفرانس و دفاتر داخلی افزایش دهد ، جایی که کارگر می تواند با وجود خانه بودن از مزایای نور طبیعی خورشید برخوردار شود .

سیستم تنظیم رنگ LED امروزه به کاربران اجازه می دهد در هر زمان پس از نصب رنگ نور را کنترل کنند. تنظیم رنگ به شما این امکان را می دهد که نور را به دلخواه افراد یا نیازهای خاص برنامه تنظیم کنید. به عنوان مثال ، کاربر می تواند چراغ LED را طوری تنظیم کند که مسیر طبیعی خورشید به غرب را در طول روز دنبال کند یا از پیش تنظیمات استاندارد (یعنی صبح ، ظهر ، بعد از ظهر و عصر) استفاده کند. سیستم های تنظیم رنگ تعاملی هستند. تنظیم رنگ می تواند نور روز را جمع آوری کرده و دمای رنگ را در طول روز کنترل کند. با گذر زمان در روز از نور روز به سفید سرد به سفید گرم تبدیل می شود.

سه نوع فناوری با قابلیت تنظیم رنگ به کاربران امکان می دهد تا وسایل روشنایی را در محل کار یا محل کار تنظیم کنند.

کم نور به گرم

محدوده 2700K – 1800K
تقلید از نورهای رشته ای یا نور شمع
با کم نور شدن ، محصولات کم نور گرم تر می شوند ، شبیه به شعله می شوند. اینها معمولاً در رستوران ها ، لابی هتل ها و اتاق های مهمان بهتر کار می کنند. همچنین در سالن های تالار ، تئاتر و خانه ها.

قابل تنظیم-سفید

محدوده 2700K – 5000K
تقلید از نور روز
محصولات سفید قابل تنظیم باعث افزایش کلوین می شوند ، که باعث افزایش رنگ و شدت رنگ آبی برای شبیه سازی نور روز می شود. اینها برای روشنایی اداری صنعتی ، پزشکی و تجاری بهترین کار را می کنند. همچنین در موزه ها و استودیوهای هنری.

تنظیم کامل رنگ

RGBW (قرمز ، سبز ، آبی ، سفید)
طیف گسترده ای از چرخ رنگ و سفید قابل تنظیم را ارائه می دهد
محصولات تنظیم رنگی ، که به عنوان RGB ، RGBA ، RGBW یا تغییر رنگ نیز شناخته می شوند ، از رنگ های اصلی برای تولید بیشتر رنگ ها در طیف رنگ استفاده می کنند.

نورپردازی

رنگ روشن نقش مهمی در تنظیم ساعت بیولوژیکی بدن انسان دارد که به عنوان ریتم شبانه روزی نیز شناخته می شود. رنگ روشن و شدت آن می تواند هوشیاری را در طول روز و استراحت و آرامش را در عصر ایجاد کند.

اکثر محصولات تنظیم کننده رنگ دارای برنامه هایی در دستگاه های اپل یا اندروید و همچنین واحدهای کنترل دیوار هستند. مقایسه گزینه های کنترل مانند رابط کاربری و تنظیمات موجود بسیار مهم است.

تاثیر رنگ بر حواس

رنگ حواس را تقویت و عمیق می کند. این ممکن است منجر به بهبود شرایط کار و تجربه فروش و مهمان نوازی بهتر شود. به عنوان مثال با تغییر رنگ نور ، توجه مشتری می تواند به منطقه ای که نمایشگر ، کالاها یا خدمات را نشان می دهد جلب شود. رنگ نور ممکن است با مارک شرکت مطابقت داشته باشد یا جشن فصلی ، فرهنگی یا ورزشی را برجسته کند.

به طور خلاصه ، تنظیم رنگ به کاربر این امکان را می دهد تا رنگ و شدت نور را برای انطباق ، نرم شدن و ارتقاء تجربیات انسانی و پرورش محیط ها با عملکردهای خاص در صورت تقاضا کنترل کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *