رقابت در معماری با چوب

فستیوال معماری با چوب

جشنواره جهانی معماری (WAF) فهرست نهایی خود را برای جایزه چوب 2021 اعلام کرد. این مسابقه ساختمان های چوبی برجسته ای را در سراسر جهان به نمایش می گذارد و زیبایی و تنوع چوب را به عنوان مصالح ساختمانی برجسته می کند.

هشت ساختمان منتخب برای جایزه اکنون به هیئت داوران WAF ، که شامل اعضای استودیو Feilden Clegg Bradley ، CS Studio Architects ، HCMA Architecture + Design و نماینده ای از برنامه تأیید گواهینامه جنگل (PEFC) است ، ارسال می شود. هیئت داوران برنده کلی را بر اساس پایداری ، نوآوری ، کیفیت و زیبایی برجسته انتخاب می کند ، در نهایت ساختمان برتر در ماه دسامبر در طول جشنواره جهانی معماری اعلام شد.

پل فینچ ، مدیر برنامه WAF می گوید: “ساخت چوب پایدار تأثیر زیادی بر معماری و طراحی در سراسر جهان می گذارد و ما از علاقه ای که این جایزه در بین شیوه های ورود به جوایز WAF ایجاد کرده است ، خوشحالیم.” “قضاوت با توجه به گستره وسیعی از جغرافیا و انواع ساختمان هایی که در فهرست کوتاه قرار گرفته اند سخت خواهد بود. ما مشتاقانه منتظر جشن برنده جشنواره در لیسبون هستیم.”

آثار ساخته شده از چوب

تصاویری از هر پروژه در فهرست کوتاه در گالری ما وجود دارد ، اما ما چند ساختمان را انتخاب کردیم که ما را تحت تأثیر قرار داد – از مرکز ژیمناستیک Ariake طراحی شده توسط Nikken Sekkei و Shimizu Corporation شروع کنیم.

معماری با چوب
مرکز ژیمناستیک Ariake در توکیو ، ژاپن Ken’ichi Suzuki واقع شده است

این ساختمان 12000 نفری برای بازیهای المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو ایجاد شده است و اکنون که بازیها به پایان رسیده است ، به مرکز نمایشگاهی دائمی تبدیل می شود.

چوب بعنوان مصالح ساختمانی اولیه تا حدی به عنوان منبع مورد استفاده برای ذخیره سازی چوب انتخاب شده است. چوب در همه چیز از ساختار و نما ، تا صندلی تماشاگران استفاده می شود. علاوه بر این ، سقف چشم نواز شامل یک ساختار قاب چوبی پیچیده است که برای کاهش وزن کلی طراحی شده است.

Climatorium توسط 3XNAdam Mørk طراحی شده است

معماری برجسته دیگر مرکز آموزشی جدید 3XN یعنی مرکز آب و هوایی Climatorium در لمویگ دانمارک است. ساختمان عمدتا چوبی میزبان برنامه های آموزشی و پروژه های توسعه مرتبط با تغییرات آب و هوا است.

این مرکز با طراحی متمایز موج مانند که ورودی را شکل می دهد و از تاریخ و سنت فرهنگی منطقه به عنوان یک شهر ماهیگیری استفاده می کند ، تعریف شده است. محوطه سازی مواج آن نیز به دقت برای نشان دادن بادهای غالب طراحی شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *