معماری و ادغام کشاورزی در محیط شهری

معماری و طراحی مزرعه شهری

حتما شما هم وقتی به پرورش گوجه فرنگی ، پیاز و تمشک فکر می کنید ، Expo Porte de Versailles در پاریس احتمالاً اولین جایی نیست که به ذهن شما می رسد.با این حال ، ممکن است بخواهید ایده خود را تغییر دهید زیرا در بهار 2020 ، بزرگترین مزرعه شهری پشت بام جهان در بالای ساختمان Pavillion 6 در بزرگترین پارک نمایشگاهی پاریس ، در منطقه 15 پایتخت فرانسه افتتاح شد.

مزرعه جدید روی پشت بام NU-Paris نامیده می شود-NU مخفف Nature Urbaine است-و توسط شرکت فرانسوی Agripolis به همراه صاحب پارک نمایشگاه Porte de Versailles ، Viparis و با حمایت شهر پاریس ساخته شد.
NU-Paris نمونه کاملی از آنچه “کشاورزی” نامیده می شود ، یک نئولوژی است که مجموعه ای از راه حل های طراحی معماری و تکنیک های نوآورانه کشاورزی را با هدف ادغام کشاورزی در محیط شهری ، با هدف خودکفایی شهرها مشخص می کند. تولید غذای تازه
طراحی باغ پشت بام توسط شرکت معماری پاریسی Valode et Pistre به عنوان بخشی از پروژه بزرگتر برای بازسازی کل پاویون که ژان نوول نیز در آن همکاری داشت ، طراحی شد.
مزرعه در 14000 متر مربع پشت بام ، علاوه بر ظروف و ساختارهایی برای پرورش سبزیجات و میوه ها ، شامل کندوهای زنبور عسل ، فضاهای آموزشی ، کارگاه ها ، 400 متر مربع فضای رویداد به نام La Serre ، یک بار و یک رستوران است.

مزرعه شهری شامل مناطق مجهز به جعبه های چوبی ، تخت های هیدروپونیک و ستون های عمودی هوایی است. همراه با کارگاه های آموزشی ، فضای گلخانه/رویداد ، بار و رستوران.

جالب ترین جنبه NU-Paris قطعاً نحوه تولید غذا در قلب یک کلان شهر غربی است. تا به امروز ، تقریباً یک سوم مساحت برنامه ریزی شده برای تولید حداکثر 1000 کیلوگرم محصول تازه ارگانیک روزانه با 20 نفر که در مزرعه کار می کنند ، به طور کامل اجرا شده است.
با این حال ، برای پرورش چنین مقدار مناسب میوه و سبزی در پشت بام شهری ، علاوه بر این بدون استفاده از سموم دفع آفات ، به راه حل های تکنیکی هوشمندانه ای نیاز است. به عنوان مثال ، اکثر گیاهان در ظروف چوبی بلند ، بسترهای هیدروپونیک افقی یا در “ستون” های عمودی هوا (بدون خاک یا سایر محیط های رشد) پرورش داده می شوند و توسط یک سیستم بسته آبیاری می شوند. این راه حل ها ، از یک سو ، بارهای ساختاری روی ساختار غرفه را که از لایه های ضخیم خاک ناشی می شود ، کاهش می دهد و از طرف دیگر ، مصرف آب و نیاز به سیستم های کنترل آفات را به حداقل می رساند.

در حال حاضر ، حدود 30 گونه سبزیجات ، گیاهان و میوه ها در NU-Paris کشت می شوند که شامل گوجه فرنگی ، فلفل دلمه ای ، پیاز ، کاهو ، اسفناج ، چارت ، هویج ، خیار ، لوبیا سبز ، تربچه ، کدو سبز ، کدو تنبل ، ریحان ، نعناع ، مریم گلی ، توت فرنگی و تمشک است. مزرعه پشت بام نیز با همکاری Re-Belle ، یک موسسه خیریه برای رفع بیکاری ، مربا و سس تولید می کند و کارگاه ها و رویدادهای آموزشی را برگزار می کند. محصولات مزرعه عمدتا به رستوران های پاریسی فروخته می شود و فقط مقدار کمی برای فروش مستقیم به مشتریان خصوصی است. با این حال ، ساکنان محلی می توانند صندوق های چوبی را اجاره کنند تا به تنهایی زمین های کوچک سبزیجات را نصب و راه اندازی کنند. در حال حاضر 137 صندوق خصوصی با مساحت قابل کشت 250 متر مربع موجود است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *