نفوذ طبیعت به معماری

نگاه الیاسون به معماری و طبیعت

در واقع ، این اثر الیاسون نتیجه رویکرد “بیوسنتریک” هنرمند به همه اشکال زندگی در سیاره ما است. پی بردن به اینکه زندگی بشر به طور جدایی ناپذیری با زندگی همه موجودات اطراف ما درگیر شده است ، ما را از آسیب پذیری خود آگاه می سازد و همه ما سرنوشت مشترکی داریم و بدین ترتیب چشم انداز انسان شناسی را که برای قرن ها داشته ایم برهم می زند.
این اولین بار نیست که الیاسون این موضوع را مورد بررسی قرار می دهد ، همانطور که چند سال پیش این کار را با نصب چشمگیر بستر رودخانه در موزه هنرهای مدرن لوئیزیانا انجام داد ، جایی که هنرمند رودخانه ای ایجاد کرد که به معنای واقعی کلمه از اتاقهای موزه دانمارک عبور می کرد.
اینجا ، الیاسون بار دیگر طبیعت و مصنوع را “با هم نفس می کشد” ، محوطه ساختمان بنیاد بیلر توسط معمار رنزو پیانو تا حدی برداشته شد تا “جهان” وارد موزه شود. چیزهایی که معمولاً در محیط نگهداری نمی شود – آب ، گیاهان و حیوانات – به دنیای انسان ها نفوذ کرده و به آنها حمله می کند.

الیاسون یک متن توضیحی برای همراهی آثار هنری جهت جلوگیری از تأثیرگذاری بر درک بازدیدکنندگان و اجازه دادن به آنها برای کمک به آنها از طریق “انتظارات و خاطرات ، افکار و احساسات” آماده نکرده است. این هنرمند در مورد رابطه بین آثار هنری خود و بازدیدکنندگان امیدوار است که آنها از تمام حواس خود برای کاوش در ایده وی و همچنین درک منظره صوتی ، بوی آب و گیاهان و مه در هوا استفاده کنند.
همانطور که الیاسون می گوید: “من کنترل آثار هنری را کنار می گذارم ، گیاهان ، میکروارگانیسم ها آب و هوا – که بسیاری از این عناصر که موزه ها معمولاً برای دور نگه داشتن آنها بسیار سخت تلاش می کنند, در عوض ، ما سعی می کنیم از همه و همه چیز در آنجا استقبال کنیم. “

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *