چگونه هنر بر نور ، طراحی و معماری تأثیر می گذارد: چارلز ایمز

تاثیر هنر بر نورپردازی معماری

علاوه بر معماران مشهور دوران مدرن ، مانند رایت ، ساارینن و نوترا ،نام چارلز ایمز به عنوان یک طراح منحصر به فرد تأثیرگذار برجسته می شود. این پست Eames را به عنوان یکی از تأثیرگذارهای مدرن طراحی نورپردازی معرفی می کند.

در آغاز کار خود ، حدود 1934 ، ایمز تلاش کرد تا داخل یک کلیسای آرکانزاس را روشن کند. این پروژه بخشی از یک طرح یکپارچه بود. به گزارش An Eames Primer ، علاوه بر ایجاد نور پیچیده برنجی و کابینت کلیسا ، پایه های کلیسا ممکن است “اولین تجربه او در تولید مبلمان حجیم” باشد.

خانه پرستش کاتولیک های رومی ، سنت ماری ، توسط مخالفان کاتولیک شهر سوزانده شد. ایمز این وظیفه غیرمعمول را عمداً پذیرفت و مجموعه ای از چراغ های معلق یا آویز را به شکل دایره قرار داد تا نمایانگر شکل زمین باشد. نیمی از وسایل جهان نماد شب است. به گفته Aleteia ، یک منبع رسانه ای کاتولیک آنلاین ، نیمه دیگر نماد روز است. ایمز چراغ های داخلی سنت مری را طوری طراحی کرد که هم روشن و هم روشن باشد.

نورپردازی

با توجه به Aleteia ، طراحی نورپردازی به این معنی است که در هنگام خروج از تاریکی و حرکت به سمت روشنایی در هنگام حرکت به سمت محراب حس دریافت ارتباط مقدس ، به هر یک از مشایخ القا کند.

سنت ماریز شهرت زیادی برای ایمس داشت. در واقع ، هنگامی که معمار فنلاندی الیل ساارینن ، پسر او ، ارو ، یک معمار برجسته آمریکایی شد . در مجمع معماری با مقاله ای در مورد کلیسا روبرو شد ، او به ایمز نامه نوشت و به او اصالت خود را تبریک گفت. ساارینن به ایمز بورسیه ای برای تحصیل معماری در آکادمی هنر کرنبروک پیشنهاد کرد.

چارلز ایمز

ایمز ، متولد 1907 در سنت لوئیس ، میسوری ، قبلاً بورسیه تحصیل معماری در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس را دریافت کرده بود. اما ایمز یک فرد آزاد اندیشی بود که برنامه درسی مدرسه را قبول نداشت . زیرا ایمز نتیجه گرفت “سیستم فرمول عقیم را بر طراح جوان تحمیل می کند.” عدم انطباق او متوجه شده بود. گزارش شده است که یک معلم از ایمز جوان به عنوان “بسیار مدرن” انتقاد کرده است.

عدم موافقت متقابل بود. با توجه به بیوگرافی وب سایت رسمی او ، چند سالی که بورسیه معماری دانشگاه خود را گذراند . چارلز ایمز اخراج شد. تخلف او؟ ایمز از معمار مدرن فرانک لوید رایت حمایت کرد.

ایمز با اعتراض خود ، ابتدا تجارت خود را با چارلز گری و بعداً با والتر پللی آغاز کرد. ایمز سرانجام دعوت ساارینن برای تحصیل در آکادمی کرانبروک در میشیگان را پذیرفت. وی رهبری طراحی صنعتی را بر عهده داشت.

چارلز ایمز شروع به استفاده از ایده های طراحی فراتر از معماری کرد. او به زودی ملاقات کرد و شروع به آموزش شخصی کرد که با او ازدواج کرد . هنرمند ساکرامنتو ری ، زنی که با نام خانوادگی: ری ری شناخته می شد. ری در حین تحصیل در آکادمی با ایمز و ایرو ساارینن ، به آنها کمک کرد تا طرح هایی را برای رقابت در مسابقه مبلمان موزه هنرهای مدرن آماده کنند.

طرح هایی که با قالب بندی تخته سه لا به شکل منحنی پیچیده ساخته شده اند ، برنده اولین جایزه شدند. اینگونه طراحی مبلمان Eames متولد شد. چارلز و ری در سال 1941 ازدواج کردند و به کالیفرنیا نقل مکان کردند . جایی که مبلمان را با تخته سه لا در قالب قالب تولید می کردند.

یکی از منتقدان معماری صندلی تخته سه لا قالب شده ایمز را “صندلی قرن” نامید.

به زودی ، تولید مبلمان آنها توسط هرمان میلر که به تولید مبلمان Eames در آمریکا تا به امروز ادامه می دهد تصاحب شد . در سال 1949 ، ری و چارلز ایمز خانه خود را در Pacific Palisades ، کالیفرنیا طراحی کردند و ساختند.

5 دیدگاه دربارهٔ «چگونه هنر بر نور ، طراحی و معماری تأثیر می گذارد: چارلز ایمز»

  1. بازتاب: تکنولوژی نورپردازی: تنظیم رنگ چیست؟ - معماری پدیا

  2. بازتاب: نرم افزارهای معماری - معماری پدیا

  3. بازتاب: آنتونی گائودی - Antoni Gaudi (1852-1926) - معماری پدیا

  4. بازتاب: معماری اسلامی - معماری پدیا

  5. بازتاب: دوره نوسنگی - معماری پدیا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *