کاربرد تری دی مکس در معماری-3DS MAX

معرفی نرم افزار تری دی مکس

خواه توسعه دهنده بازی ، معمار یا هنرمند سه بعدی باشید ، تری دی مکس یکی از پرکاربردترین نرم افزارها برای ارائه معماری ، توسعه شخصیت و انیمیشن در صنعت است. با استفاده از تری دی مکس ، کاربران می توانند مراحل مختلفی را در فرایند انیمیشن شامل مدل سازی و بافت ، پیش تجسم ، تجسم طراحی ، چیدمان ، دوربین ها ، تقلب ، انیمیشن و جلوه ها ، VFX ، نورپردازی و رندر انجام دهند.

در زمینه هنرمندان سه بعدی و زمینه های توسعه بازی ، این نرم افزار به ویژه برای زنده کردن اشیاء ، افراد و تنظیمات با ویژگی های طبیعی و ویژگی های متمایز مفید است. در زمینه معماری و طراحی داخلی ، توانایی 3ds max در ایجاد تجسم واقعی از ساختمان ، طراحی داخلی و طراحی مفاهیم پروژه های مشتری باور نکردنی است.

به عنوان یکی از پرکاربردترین بسته های سه بعدی در جهان ، تری دی مکس بخشی جدایی ناپذیر از بسیاری از استودیوهای حرفه ای است و بخش قابل توجهی از خط تولید آنها را برای بازی و فیلم تشکیل می دهد.

تری دی مکس چه کاری انجام می دهد

دفاتر و صنایع معماری از تری دی مکس برای ایجاد تصاویر نور پردازی شده از ساختمانها در مرحله طراحی استفاده می کنند. به این ترتیب مشتریان می توانند فضاهای زندگی خود را به طور دقیق تجسم کرده و بر اساس مدلهای واقعی انتقادات خود را ارائه دهند.

تری دی مکس از مدلسازی چند ضلعی یا اصطلاحا پولیگان استفاده می کند که یک تکنیک رایج در طراحی بازی است. با مدلسازی چند ضلعی ، هنرمندان کنترل بالایی بر چند ضلعی های فردی دارند که به آنها طیف وسیع تری از جزئیات و دقت را در کار خود می دهد.

پس از تکمیل یک مدل ، 3ds Max می تواند برای تولید متریال و تکسچرهای لازم برای واقعاً زنده کردن چیزها استفاده شود. افزودن جزئیات سطحی مانند رنگ ها ، شیب ها و بافت ها منجر به ارائه رندرها و ویژگی های با کیفیت بالاتر می شود.

چندین گزینه رندر در نرم افزار تری دی مکس موجود است.

هنرمندان ماهر CG قادر خواهند بود با استفاده از تکنیک هایی که برای تقلید از طبیعت طراحی شده اند ، تصاویری واقعی ایجاد کنند. 3ds Max همچنین قادر به سایه زنی و سایر تکنیک های سبک رایج در بازی های ویدئویی است.

3ds Max می تواند شبیه سازی واقعی مایعاتی مانند دود و آب را ایجاد کند ، که هر دوی آنها اغلب در صنعت سرگرمی استفاده می شود.

فیزیک Rigidbody در 3ds Max امکان شبیه سازی اجسام سخت مانند سنگ و چوب را فراهم می کند.

این ابزارهای شبیه سازی جلوه های متلاشی کننده و فیزیک عروسک های پارچه ای را به گونه ای ایجاد می کنند که نرم افزارهای دیگر از عهده آن برنمی آیند.

برای ایجاد مدل های شبیه به زندگی واقعی ، 3ds Max شبیه سازی هایی را برای مو ، پوست ، لباس و خز ارائه می دهد. و بسیاری از افزونه های موجود به صورت آنلاین زمان توسعه این نوع مدل ها را کاهش می دهند.

با زبان برنامه نویسی خاص خود ، معماری افزونه انعطاف پذیر و رابط کاربری قابل سفارشی سازی ، 3ds Max را می توان برای نیازهای هر کار سه بعدی شخصی سازی کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *