گیاهان در طراحی داخلی

استفاده از گیاهان روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا کرده وسهم گیاهان در طراحی داخلی غیر قابل انکار شده است. گیاهان فضاها را جذاب تر و صمیمی تر می کنند و در سلامت کلی کاربران محیط نقش دارند. پوشش گیاهی کنتراست رنگی با بقیه عناصر اساسی طراحی ارائه می دهد و به افراد و فضاها زندگی می بخشد.

مزایای داشتن گیاهان در خانه

گیاهان به کاهش استرس و اضطراب کمک می کنند: آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند فشار خون خود را کاهش دهید، احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

گیاهان می توانند به شما کمک کنند تا بهتر بخوابید: برخی از گیاهان در شب اکسیژن تولید می کنند و به شما امکان می دهند خواب بهتری داشته باشید.

گیاهان هوا را فیلتر می کنند: کیفیت هوا را از طریق یک فرآیند فیلتر طبیعی بهبود می بخشند و کمک می کنند راحت تر نفس بکشید.

گیاهان می توانند بهره وری را افزایش دهند: به شما کمک می کنند تمرکز بیشتری داشته و خلاقیت، حافظه و خلق و خوی خود را بهبود ببخشید.

گیاهان به مبارزه با سرماخوردگی و آلرژی کمک می کنند: رطوبت را افزایش می دهند و گرد و غبار محیط را کاهش می دهند و به مبارزه با سرماخوردگی کمک می کنند. برای آلرژی، اگر می خواهید گیاهانتان به شما کمک کنند، باید از آنها مراقبت کنید. برای جلوگیری از تجمع گرد و غبار آنها را به طور مرتب تمیز کنید. بهترین گیاهان برای آلرژی عبارتند از: نیلوفر، پوتوس طلایی، ژربرا، نخل بامبو، آرنا پال.

عناصر طراحی داخلی

اصول طراحی شامل مواردی مانند تعادل، تاکید، تناسب، ریتم و هارمونی است. این اصول می توانند کمی فریبنده برای درک و تجسم باشند. اما شما می توانید آنها را اینگونه در نظر بگیرید، اگر فضایی دارید که مبلمان زیادی در یک طرف اتاق دارد، ممکن است لازم باشد برخی چیزها را به سمت دیگر اتاق اضافه کنید تا فضای متعادل تری ایجاد کنید. گیاهان راهی عالی برای ایجاد تعادل در یک اتاق هستند.

همچنین می‌توانید از گیاهان یا گل‌ها برای تأکید بر میز ناهارخوری خود استفاده کنید و تمرکز را به مرکز اتاق ناهارخوری خود جلب کنید. ریتم یکی از مهمترین اصول طراحی است و به نحوه حرکت چشمان ما در یک اتاق به روشی عمدی مربوط می شود. این را می توان با تکرار الگو، بافت یا رنگ به دست آورد. گیاهان می توانند به عنوان یک وسیله ارتباطی عمل کنند که حس ریتم را در فضای شما ایجاد می کند.

نحوه ادغام گیاهان در طراحی داخلی

هر فردی آبیاری و مراقبت از گل ها را دوست ندارد . اگر جزو این دسته از افراد هستید، می توانید از نقاشی های دیواری مختلف با طرح گیاهان استفاده کنید. امروزه انتخاب های زیادی از نقاشی های دیواری شیک و منحصر به فرد وجود دارد که می توانند ظاهر اتاق را تغییر دهند.

اگر تصمیم به استفاده از گیاهان در طراحی داخلی دارید، باید اندازه اتاق و سبک آن را در نظر بگیرید. هرگز گیاهان بزرگ را برای اتاق های کوچک انتخاب نکنید و بالعکس.

می توانید گیاهان را به سلیقه خود انتخاب کنید، اما انتخاب رنگ نیز بسیار مهم است. اگر رنگ های روشن را در اتاق خود ترجیح می دهید، گیاهان گلدار را انتخاب کنید که با گل های روشن شما را خوشحال کنند. اگر سبک کلاسیک را ترجیح می دهید، می توانید درختان سبز ساده را انتخاب کنید.

همیشه گلدان ها یا سبدها را در نظر بگیرید. نه تنها گیاهان ظاهر اتاق را تغییر می دهند، گلدان ها نیز باید مطابق با سبک اتاق انتخاب شوند.

شما باید حداقل یک گیاه یا گل در هر اتاق داشته باشید. اما شش حوزه کلیدی برای استفاده از گیاهان در طراحی داخلی وجود دارد:

1. گوشه های خالی

یک گلدان بزرگ یا درخت کوچک را در گوشه های خالی اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری ویا اتاق خواب خود قرار دهید.

2. قفسه کتاب

با انواع گیاهان کوچک در قفسه های کتاب خود، زندگی، رنگ و بافت را به دکوراسیون خود اضافه کنید.

3. میز غذاخوری

یک گلدان با ساقه های سبز یا گل ها یک میز ناهار خوری زیبا و یک فضای آرامش بخش ایجاد می کند.

4. میز قهوه

با گیاهان کوچک یا گل های روی میز قهوه خوری، ظاهری تازه و پر جنب و جوش به دکوراسیون اتاق نشیمن خود اضافه کنید.

5. میز ورودی

با قرار دادن یک گیاه روی میز ورودی خود یک انتقال یک پارچه از فضای باز به داخل خانه خود ایجاد کنید.

6. حمام ها

گیاهان روحیه شما را تقویت می کنند و در حمام گرما ایجاد می کنند. به دنبال گیاهانی باشید که عاشق رطوبت هستند اما می توانند نور کم را تحمل کنند.

مهم نیست که چه نوع طراحی داخلی را ترجیح می دهید. در هر صورت، می توانید گیاهان را اضافه کنید و ظاهر اتاق بسیار بهتر می شود. صرف نظر از این واقعیت که طراحی معاصر با سادگی مشخص می شود، می توانید آن را با گیاهان ترکیب کنید و کنتراست عالی به اتاق اضافه کنید.

نکاتی برای افزودن گیاهان به طراحی داخلی مدرن

1. تجزیه و تحلیل فضا:

اولین قدم برای افزودن گیاهان به طرح های شما، تجزیه و تحلیل فضا و درک قوی ترین و ضعیف ترین نقاط یک اتاق است. توجه داشته باشید که کجا می توانید قطعات ثابت بیشتری اضافه کنید. در اطراف اتاق قدم بزنید و از منظرهای مختلف به فضا نگاه کنید، این به شما کمک می کند بهترین نقطه را برای گیاه خود انتخاب کنید.

2. سبک را انتخاب کنید:

سپس، می توانید فکر کنید که چه گیاهی در فضای داخلی که طراحی می کنید بهتر به نظر می رسد. در این مرحله، بسیار مهم است که نظر کارفرما خود را در فرآیند تصمیم‌گیری بپرسید و گزینه‌هایی را برای انتخاب به او بدهید.

3. فضا را شلوغ نکنید:

فضای خود را شلوغ نکنید، یک پلان باز داشته باشید که به طراحی فضای کافی برای تنفس و جاری شدن بدهد.

4. استفاده از گیاهان بزرگ:

گیاهان بزرگ برای فضای داخلی مینیمالیستی که می خواهید بر بخش خاصی از طراحی تأکید کنید، اما نمی خواهید اتاق را بیش از حد شلوغ کنید، عالی هستند. بسیار مهم است که با دقت گلدانی را انتخاب کنید که با طرح شما مطابقت داشته باشد، این انتخاب با ایجاد تفاوت زیاد، ظاهر و حس مورد نظر شما را محقق می کند.

5. استفاده از گیاهان کوچک:

گیاهان کوچک در فضای داخلی زیبا به نظر می رسند. به دلیل تطبیق پذیری و اشغال فضای کم آنها برای هر فضایی در خانه مناسب هستند. رایج ترین گیاهان کوچک عبارتند از: کاکتوس، گیاهان بادی، آلوئه ورا، پیچک انگلیسی و فیلودندرون (اخطار: برگ ها اگر خورده شوند سمی هستند، بنابراین اگر بچه های کوچک یا حیوانات خانگی دارید مراقب باشید).

نگهداری از گیاهان

گیاهان همیشه به عنوان اشیاء تزئینی ارگانیک در طراحی داخلی عمل کرده اند. آنها را می توان به عنوان جهان های مستقل برای طراحی داخلی ضروری دانست. از این نظر، برای هر طراح داخلی شناخت داشتن ازگیاهانی که می‌توانند با محیط‌های مختلف سازگار شوند، ضروری است تا آنها را به عنوان عناصر تشکیل دهنده یک پروژه طراحی داخلی، مانند مبلمان یا رنگ دیوارها معرفی کند.

با این حال، گیاهان عناصری نیستند که بتوان آنها را بدون در نظر گرفتن شرایط محیطی مناسب برای بقا در فضا چیدمان کرد. میزان نور خورشید، مدت زمان آبیاری، خشکی یا رطوبت محیط و دما یا جریان هوا عوامل تعیین کننده ای در بقای آنها هستند. در انتخاب گل ها، همیشه ویژگی های آنها و مکانی که می خواهید آنها را در آن قرار دهید، در نظر بگیرید. گل هایی که نور خورشید را دوست دارند باید نزدیک پنجره قرار گیرند. برای آشپزخانه خود گیاهانی را انتخاب کنید که در محیط های مرطوب و گرم به خوبی رشد می کنند.

بنابراین، فکر کردن زیبایی و نتیجه نهایی کافی نخواهد بود و داشتن دانش لازم برای نگهداری انواع مختلف گیاهان در مکان مناسب آنها ضروری است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *