تاثیر نورپردازی بر سلامت انسان

نورپردازی سالم

طلیعه قانع در مرکز فناوری نورپردازی کالیفرنیا در مورد تعامل بین نور و سلامت تحقیق می کند, در مورد سیستم بیولوژیکی در مقابل سیستم بصری نور ، نحوه همگام سازی ساعت شبانه روزی خود برای سلامتی بهتر ، بهداشت نور در محیط و اینکه چرا نباید قبل از خواب با تلفن همراه خود باشید ، صحبت خواهد کرد.

همانطور که قبلا هم اشاره شد ، نور سالم تعادل بین نور طبیعی و استفاده مناسب از میزان حرارت و شدت نور LED در طول روز و تاریکی مطلق را برقرار می کند.

مروری بر تحقیقات در مورد تأثیر نور بر زیست شناسی انسان

طلیعه قانع: بدن ما گیج است – نمی داند کی روز است و کی شب است – زیرا در طول روز ما آنقدر از نور طبیعی شدید که در خارج از منزل دریافت می کنید ، برخوردار نیستیم. و در شب ، هنگامی که قرار نیست هیچ نور آبی دریافت کنید ، نور آبی زیادی دریافت می کنید.

وقتی نور وارد چشم ما می شود ، از دو مسیر جداگانه عبور می کند. برای مدت طولانی دانشمندان از یک مسیر آگاه بودند ، مسیر بینایی که شبکیه را به قشر بینایی متصل می کند و به ما در درک جهان پیرامون کمک می کند.

به تازگی ، ما آموخته ایم که نور نیز از طریق این مجموعه جدید گیرنده های نوری موسوم به سلولهای گانگلیون شبکیه (ipRGCs) حساس به نور (inpathly photosensitive retinal Ganglion Cells (ipRGCs)) حرکت می کند و بیشتر در مسیر بیولوژیکی نقش دارند. مسیر بیولوژیکی یک سیگنال به ساعت بیولوژیکی اصلی ما (یک منطقه بسیار کوچک در هیپوتالاموس) می فرستد و این ساعت با نشانه هایی که از محیط خارجی دریافت می کند هماهنگ می شود.

هنگامی که شبکیه اطلاعات مربوط به نور محیط را به ساعت بیولوژیکی ارسال می کند ، می تواند باعث ترشح ملاتونین ، تولید هورمون ، هضم ، افزایش یا کاهش قدرت ماهیچه ها ، تنظیم دمای بدن اصلی و پاسخ ایمنی شود – همه چیز به ساعت بیولوژیکی پاسخ می دهد. و همه چیز توسط سیگنالهای نور در محیط و نحوه همگام سازی آن با ساعت داخلی کنترل می شود.

میلیون ها سال ، انسان در معرض الگوی نور خورشید در صبح قرار گرفت که به تدریج تا شب کاهش می یابد.

و در گذشته , هنگام شب ، انسانها واقعاً در معرض نور شدید قرار نمی گرفتند. منبع اصلی نور ما در گذشته ، نور ماه ، ستارگان و آتش بود.

پس از سال 1880 که روشنایی الکتریکی کشف شد ، به عنوان انسان ما زمان بیشتری را در داخل خانه می گذرانیم. امروزه بیش از 90 درصد زمان ما در خانه است. ما شبها وقت زیادی را در خانه می گذرانیم: تماشای تلویزیون ، موج سواری در iPad ، iPhone و رایانه های ما در اواخر شب و آنها دارای نور آبی زیادی هستند – انرژی بیشتری در طیف آبی وجود دارد – که سیستم بیولوژیکی ما واقعاً به آن حساس است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *