تفاوت سبک معماری گوتیک و رومانسک

تفاوت گوتیک و رومانسک

برای مشاهده تفاوت سبک معماری گوتیک و رومانسک ابتدا هر یک از این سبک ها را تعریف می کنیم و سپس جدول تفاوت های آن ها را ایجاد می کنیم.معماری گوتیک سبک هایی از معماری را تعریف می کند که در اواسط قرن دوازده تا شانزده قرن در اروپا ادامه داشت.

ما می توانیم معماری رومانسک را به عنوان یک سبک ساختمانی یا معماری که از طاق های نیم دایره استفاده می کند تعریف کنیم. سبک رومانسک را می توان در سراسر اروپا به عنوان ویژگی منطقه ای و مواد مختلف شناسایی کرد. در آن دوره ، قلعه های زیادی ساخته شد ، اما کلیساها عمدتا بیشتر از آنها هستند.

پارامترهای مقایسهمعماری گوتیکمعماری رومانسک
تعریف سبکاین یک سبک معماری است که از قرن دوازدهم تا قرن چهاردهم ادامه داشته است. این یک سبک معماری قرون وسطایی مربوط به قرن دهم و یازدهم در اروپا است که با طاق های نیمه دایره ای نیز شناخته می شود.
شکل طاق هابناهای معماری گوتیک دارای طاق های برجسته هستند.بناهای معماری رومانسک دارای طاق های نیم دایره ای هستند.
معماری داخلیساختمانهای معماری گوتیک دارای پنجره های بزرگ و شیشه های رنگ آمیزی زیادی هستند که باعث ایجاد فضای داخلی سبک ، روشن و دلپذیر می شود.ساختمانهای معماری رومانسک دارای پنجره های کوچک و شیشه های رنگ آمیزی کمتری هستند که باعث می شود فضای داخلی تاریک شود.
نوع طاق هابناهای معماری گوتیک دارای طاق چهارترک هستندبناهای معماری رومانسک دارای طاق گهواه ای هستند
طراحی داخلیبناهای گوتیک دارای تعداد کمی پشتیبان و پشت بند معلق هستند .بناهای رومانسک دارای ستون های عظیم داخل ساختمان هستنید
طراحی بیرونیدارای قرقره هایی در بیرون ساختمان استطراحی بیرونی روماسنیک مینیمال است
سازهسازه اسکلتی باریکی دارد.معماری رومانسک سازه قابی عظیمی دارد.
جدول تفاوت سبک معماری گوتیک و سبک معماری رومانسک

ویدئو تفاوت رومانسک و گوتیک

ویدئوی تفاوت سبک گوتیک و رومانسک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *